تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۸

مدال افتخار گمنامی

مدال افتخار گمنامی
کرمان - امنیت در دنیای امروز به مانند اکسیژن نیاز حیاتی جامعه است و در راه برقراری این مقوله حساس و مهم، سربازان گمنان امام زمان(عج) مجاهدانه و پر تلاش تمام سعی و تلاش خود را حتی در حد جان، برای تامین و برقراری امنیت به کار گرفته اند.

 

در زمانه فعلی هر چند شاهد رفاه، پیشرفت و تسهیل امور هستیم، اما تغییر مناسبات و شاخص های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و غیره پیچیدگی هایی به همراه دارد که خود منشا تهدیدات مختلف و فراوانی شده است، به طور مثال اگر در سال‌های نه چندان دور تهدیدات امنیتی در حد کوچه، محله و نهایت شهر محدود می شد، امروز شما از هزاران کیلومتر دورتر و قاره ای دیگر می توانید هدف مخاطرات امنیتی قرار بگیرید.

رصد، کشف، مقابله و خنثی‌سازی با خطرات و تهدیدات امنیتی جزو اولویت های نظام ها و رژیم های حاکم بر کشورهای دنیا قرار دارد، به طوری که حتی کشورهایی که در ظاهر به لحاظ امنیتی مشکل چندانی ندارند نیز مراکز و ساز و کارهای امنیتی ویژه خود را دارند.

امنیت امروز اگر نباشد حتی یک فعالیت ساده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با اخلال روبه رو می شود، بنابراین حساسیت در زمینه موضوعات امنیتی مورد تاکید همه کارشناسان و صاحب نظران است تا جامعه در پرتو آرامش به رشد و تعالی برسد.

کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت حساس جغرافیایی و نظام حکومتی انقلابی، با تهاجم و تهدید امنیتی خارجی هم در سطح بسیار گسترده ای مواجه است که همین مساله مقوله امنیت را برای کشور با ابعادی بزرگتر و فراگیرتر تعریف می کند.

تهدیداتی که جامعه در حال حاضر با آن مواجه است جنسی متفاوت از تهدیدات دهه ها گذشته دارد، به عنوان نمونه در دهه های گذشته تروریسم در سلاح خلاصه می شد، اما امروز تروریسم ابعادی بسیار گسترده و پیچیده مانند تروریسم سایبری، بیولوژیک و غیره دارد که تخصص لازم را برای مقابله با آن می طلبد.

بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم امروز برنامه ریزی های پیچیده، چند لایه و ترکیبی را طراحی می کنند که باید در برابر آن نهادهای قوی، مجهز به تحلیل و تجهیزات روز و کارآمد باشد تا خطر را خثنی کند و از کشور و جامعه دور نگه دارد، خوشبختانه در این زمینه دستگاه های امنیتی نظام جمهوری اسلامی با عملکرد درخشان و پر افتخار خود نشان داده اند که تهدیدات بالقوه و بالفعل را بخوبی می شناسند و راه مقابله با آنها را به نحو احسن اجرا می کنند.

اگر بخش بزرگی از رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به هوشیاری و پایمردی نیروهای امنیتی بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) مربوط بدانیم، حرف گزافی نگفتیم، خاموش کردن فتنه ها و اغتشاشات، انهدام باندهای تروریستی و خرابکاری و دستگیری سران آنها مانند عبدالمالک ریگی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری، مقابله بی امان با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر و سوخت، کنترل و رصد تحرکات گروهک ها و عناصر معاند و مزدوران خارجی و غیره را می توان به عنوان شاهد این مدعا نام برد.

سربازان گمنام امام زمان(عج)، به عنوان پایه و اساس نگهبانی و حراست از امنیت کشور و جامعه خط مقدم مبارزه با تهدیدهای عناصر، باندها و شبکه های بزهکار، معاند و خرابکار درون و بیرون کشور، تلاشی مجاهدانه، خاموش و بی وقفه دارند که ثمره آن را در گستره پهناور میهن مان می بینیم.

به واقع اگر چشمان همیشه بیدار و تیزبین سربازان گمنام در پایش و مقابله با انواع خطرات امنیتی نبود، کشور و مردم در معرض مخاطراتی قرار می گرفتند که تصورش هم آسان نیست و بحق جهادگران این عرصه لایق مدال افتخار خدمت هستند.

اگر به وضع امنیت کشور و مقایسه آن حتی با امنیت کشورهای مدعی نگاه کنیم، با وجود همه بحران ها و توطئه های ساختگی و تحمیل شده بر کشور ایران، نهادهای امنیتی بخصوص در راس آنها سربازان گمنام در وزارت اطلاعات با کارنامه و معدلی بالا در آزمون امنیت قبول شده اند، به طوری که زمین، هوا و دریا برای هموطنان ما امن شده است.

آنچه فعالیت سربازان گمنام را بیش از پیش ارزشمند تر کرده است، گمنامی و ناشناخته بودن این عزیزان است؛ این مدافعان امنیت خدمات و رشادت هایی از خود نشان می دهند که به واسطه برخی ملاحظات در جامعه بازتابی پیدا نمی کند یا به شکل محدود اعلام می‌شود که همین نمود مجاهدت های خاموش مظلومیت نیروهای امنیتی را دوچندان می کند.

نیمه شعبان و سالروز منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) و هفته سربازان گمنام فرصتی با ارزش برای تبیین گوشه ای از اقدامات و فعالیت های سربازان گمنام امام زمان(عج) است تا با بهره گیری از مبحث جهاد تبیین زحمات این نیروها را ارج نهاد.

سربازان گمنام امام زمان(ع) در استان کرمان که در نزدیکی مرزهای شرقی و جنوبی کشور قرار دارد نیز سوابق و مجاهدت های فراوان و حساسی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند، به طوری که اکنون سراسر استان کرمان در آرامش کامل به سر می برد و امنیت بسیار مطلوبی در آن برقرار است.

خطه پهناور دیار کریمان با وجود تنوع قومی و مذهبی، مجاورت با استان های مرزی شرقی و سابقه حضور و فعالیت باندهای شرور و قاچاق مواد مخدر و دیگر تهدیدات، با ایثارگری سربازان گمنام امام زمان(عج) و همراهی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی آرامشی مثال زدنی دارد، به طوری که حتی در اغتشاشات اخیر نیز شاهد نا امنی فراگیر و پایدار در استان نبودیم.

هرچند سربازان گمنام و فعالان عرصه امنیت وظیفه خطیر خود را در خاموشی و بدون ادعا به پیش می برند، اما باید هر چند اندک قدردان آنان باشیم که اقتدار، امنیت و آرامش کشور و جامعه مدیون اقدامات آنان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.