تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

اصناف و بازاریان هزینه تعطیلات اجباری کرونا را متحمل شدند

اصناف و بازاریان هزینه تعطیلات اجباری کرونا را متحمل شدند
ایلام - رییس اتاق اصناف ایلام گفت: پیک چهارم کرونا هرچند نتیجه بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی و ازدیاد مسافرت های تعطیلات سال نو بود، اما هزینه سنگین این موضوع را اصناف و بازاریان با تعطیلی اجباری محل کسب و کار خود پرداخت کردند.

یونس حواسیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوتی ها پس از اتمام تعطیلات نوروزی، ستاد ملی و استانی کرونا دستور تعطیلی صنوف و مشاغل ۲ تا چهار و همچنین پاساژها و مراکز تجاری را صادر کردند و این مشاغل در زمان تعطیلی اجباری با وجود مشکلات و نیازهای شدید مالی اجازه فعالیت نداشتند.

وی افزود: این در حالی است که عمده این صنوف ۲ هفته نیز به خاطر تعطیلات نوروزی و نبود مشتری تعطیل بودند و بعد از هم به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا اجازه فعالیت نداشتند و این تعطیلی های متوالی فشار زیادی را بر صنوف و کسبه وارد ساخته است.

رییس اتاق اصناف ایلام تاکید کرد: با این وجود اصناف خود را تابع دستورات ستاد کرونا می دانند هرچند تعطیلی صنوف باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحبان آنها و مردم شد و حتی برخی از صنوف به علت کرونا و تعطیلی های مکرر یا ورشکست شده اند یا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده اند.

حواسیان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد صنفی به علت تخطی از دستورات کرونا پلمب شدند، اضافه کرد: تعطیلی بازار و صنوف مختلف باعث کاهش میزان خرید و فروش و تولید شده و عموم واحدهای تولیدی یا صنفی متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان درآمد روزانه دارند، توضیح داد: یک فرد بازاری مغازه دار از همان لحظه باز کردن َدرهای محل کسب خود چشم انتظار ورود مشتری برای ارتزاق روزانه هستند، اما با تعطیلی اصناف کسب رزق و روزی آنها نیز با مشکل و هاله ای از ابهام روبرو است.

رییس اتاق اصناف ایلام ادامه داد: با وجود تعطیلی اصناف، خرید و فروش اینترنتی و عرضه کالا و خدمات به صورت اینترنتی چندان موفق نبوده و با اقبال عمومی متقاضیان مواجه نشده است و مردم مراجعه حضوری و اطمینان از خرید کالای مورد نظر را به خرید اینترنتی ترجیح می دهند.

از نیمه دوم فروردین ماه تا هفته اول اردبیهشت ماه سال جاری به علت طغیان ویروس کرونا، محدودیت های صنفی برای گروه های ۲ تا چهار در تمام نقاط استان ایلام اعمال شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.