تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

کشاورزی مدرن جایگزینی برای کشاورزی سنتی است

کشاورزی مدرن جایگزینی برای کشاورزی سنتی است
نگاه اقتصاد - سیدخلیل سجادی اسدآبادی - با افزایش جمعیت، انسان‌ها به غذای بیشتری احتیاج پیدا می‌کنند، به همین منظور برای دستیابی به تولید مواد غذایی بیشتر، از روش‌های جدید و تکنولوژی روز دنیا در کشاورزی باید استفاده می‌شود.

 

در دنیای امروز و با پیشرفت علم و تکنولوژی و کنترل بیماریها و در نتیجه با افزایش جمعیت، انسان‌ها به غذای بیشتری احتیاج پیدا می‌کنند، به همین منظور برای دستیابی به تولید مواد غذایی بیشتر، از روش‌های جدید و تکنولوژی روز دنیا در کشاورزی باید استفاده می‌شود، هر روز بازده تولیدات کشاورزی بالاتر می‌رود و مدرن‌تر می‌شود. کشاورزی مدرن برای اولین بار در نیمه دوم قرن بیستم و برای تأمین تقاضای مواد غذایی که روز به روز هم افزایش می‌یافت، توسعه پیدا کرد.

امروزه این موضوع در کشورهای پیشرفته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و اکثر محصولات خوراکی گیاهی به این روش تولید می‌شود.

در کشور ما هم در سالیان اخیر توجه به این موضوع مهم کم کم خود را نمایان کرده است. کشور ما،منطقه ای چهار فصل برای رویش انواع دانه های خوراکی و گیاهان خوراکی است،کشوری غنی برای کشت انواع محصولات کشاورزی است، بنابراین می طلبد تا در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، در هر منطقه ای انواع صیفی‌جات و میوه های متنوع کشت می شود، به طوری که شما اگر ساکن غرب کشور باشید، میوه های مناطق شرق و شمال کشور برایتان تازگی دارد، این تنوع در کشت محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی برای کشاورزی مدرن در کشورمان را دارد، در خیلی از مناطق کشور به‌ صورت سنتی محصولات کشاورزی کشت می شوند که این امر علاوه بر مصرف و هدر رفت آب، خاک را نیز فرسوده و غیر قابل کشت می نماید و علاوه بر هزینه گزاف، نیروی انسانی بیشتری را نیز باید در اختیار گرفت، تمام این موارد می طلبد تا در نحوه کشاورزی و کشت محصولات به صورت مدرن تحقیق بیشتری صورت بگیرد، تا با کمترین هزینه و صرفه جویی در مصرف آب، محصولات بیشتری تولید می شود و هم باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان زحمت کش می شود.

علاوه بر همه این عوامل افزایش هر روز جمعیت می طلبد تا در کشت محصولات کشاورزی به صورت مدرن تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.