تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

هنرمندان ایلام موکب فرهنگی اربعین برپا می‌کنند

هنرمندان ایلام موکب فرهنگی اربعین برپا می‌کنند
ایلام - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هنرمندان این استان در چهار بخش سینمایی، تجسمی، آوا و نوا و هنرهای نمایشی در قالب موکب فرهنگی اربعین با عنوان شین خدمات فرهنگی را به زائران اربعین ارایه می کنند.

 

علی هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های عکس در مرز مهران ، تریبون اربعین، اکران فیلم از طریق سینما سیار، اجرای نمایش های میدانی و خیابانی، موسیقی عاشورایی و برپایی اجرای زنده در حوزه هنرهای تجسمی از جمله خوشنویسی و نقاشی از مهم ترین برنامه های موکب فرهنگی اربعین این اداره کل در مهران است.

وی با بیان اینکه اربعین سفر سفیران عشق، اندیشه و دین باور و مومن به وعده های الهی است، افزود: سفیرانی که از دو سوی مرز عبور و در طول سال و به ویژه اربعین حسینی تردد می کنند و هر کدام سفیر ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برنامه ریزی برای اجرای چهار سوگواره خبر داد و تاکید کرد: این برنامه ها شامل سوگواره ملی تئاتر خیابانی علمدار، سوگواره ملی ترسیم عاشقی در حوزه تجسمی، روایت عاشقی در حوزه سینمای جوانان در فضای مستندسازی و سوگواره شعر علمدار است که سیزدهم شهریورماه اختتامیه‌اش در ایلام برگزار شد.

هوشمند اضافه کرد: برای اولین بار ۲ موکب هنرمندان و موکب شهدای فرهنگ هنر و رسانه برای ایجاد قرارگاه رسانه‌ای در شهر ایلام و مهران نیز برپا شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.