تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

مدیر حج و زیارت ایلام:

۲۵ نیرو حج و زیارت ایلام کار راهنمایی زائران گمشده در زرباطیه عراق را بر عهده دارند

۲۵ نیرو حج و زیارت ایلام کار راهنمایی زائران گمشده در زرباطیه عراق را بر عهده دارند
نگاه اقتصاد - ناهید ابراهیمی - مدیر حج و زیارت ایلام از راهنمایی زائران‌ گمشده در زرباطیه عراق توسط نیروهای حج و زیارت خبر داد.

 

سجاد رحمانی مدیر اظهار داشت: کار راهنمایی و تحویل گمشدگان به خانواده‌ها توسط ۲۵ نفر از نیروهای سازمان مستقر در زرباطیه عراق انجام می‌شود.

 

وی افزود: تا کنون بیش از ۵۰ نفر مفقودی توسط این نیروها شناسایی و به خانواده‌های آن‌ها تحویل داده شد.

وی افزود: گزارش گمشدگی این تعداد زائر به نیروهای مستقر در مرز مهران اعلام شد که توسط کارکنان حج و زیارت مستقر در مرز تحویل خانواده هایشان شدند.

رحمانی اظهار داشت: امسال به صورت رسمی در کنار مسئولیت ثبت نام و اعزام زائران اربعین و نظارت بر عملکرد بیمه، مسئولیت امداد و راهنمایی زائران اربعین نیز به سازمان حج و زیارت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه امداد و راهنمایی زائران اربعین از ظرفیت کارگزاران زیارتی بهره گیری شده است، افزود: در مرز مهران ۷۲ کارگزار، در مرز مهران از کارگزاران زیارتی مستقر شده اند.

رحمانی ادامه داد: خدمات امداد و راهنمایی زائران اربعین در حوزه های هدایت و راهنمایی زائران، امداد گمشدگان، بیمه و حوادث انجام می گیرد و برای این امر همکاران حج و زیارت و کارگزاران زیارتی در شیفت های ۲۴ ساعته در مرزهای ایران و عراق و مسیر پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق و با بیش از ۷۰ درصد تردد زوار مهمترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.