تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

استاندار ایلام:

مدیران هشت طرح کلان را برای دور دوم سفر رییس جمهوری اعلام کنند

مدیران هشت طرح کلان را برای دور دوم سفر رییس جمهوری اعلام کنند
ابلام -استاندار ایلام ضمن تاکید بر تکمیل پروژه های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان گفت: صاحب نظران، کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی حدود هشت طرح بسیار کلان را برای ارجاع به سازمان برنامه و بودجه جهت معرفی به ریاست جمهوری اعلام کنند.

 

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به اینکه رییس جمهوری در آینده نزدیک دور دوم سفر به استان ایلام را در پیش دارد، باید حدود هشت طرح کلان و شاخص جهت مصوبه سفر توسط استان ایلام آماده ارائه شود.

وی افزود: این طرح ها باید به گونه ای باشد که بخش اعظمی از توسعه استان ایلام در زمینه عمرانی، اشتغال، زیربنایی و اقتصادی استان را متحول کند و سیمای توسعه ایلام را کاملا تغییر دهد.

بهرام نیا ادامه داد: طرح های مربوط به مصوبه های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ایلام باید به سرانجام و تعیین تکلیف مشخص برسد و دستگاه ها برای دور دوم سفر خود را آماده کنند و برای سفر دوم طرح و پروژه های مهم استان را بر اساس اولویت بندی ها احصا و مشخص کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ها برای نهایی کردن مصوبه های دور اول سفر قابل قبول است، یادآور شد: اما انتظارات از مدیران برای دور دوم سفر بیشتر است ، باید مدیران در جذب اعتبارات از مرکز و پیشرفت فیزیکی طرح ها جدیت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران از سوی سازمان برنامه و بودجه در کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح استانی، پیگیری اعتبارات و جذب بیشتر هزینه ها از وزارتخانه ها و نهادها و نیز نظارت بر روند پیشرفت کمی و کیفی طرح ها است.

استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در زمان فرصت اندک باقیمانده به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان ایلام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن کمی و کیفی طرح های در دست اجرا انجام دهند و تمرکز خود را به طرج های مصوب دور دوم سفر معطوف کنند.

وی در ادامه به روند پیشرفت فیزیکی برخی مصوبه های سفر دور اول اشاره کرد و گفت: بهسازی محله کارخانه نمک که از مناطق حاشیه شهر ایلام است، هرچند جزء مصوبه های سفر نبود اما از دستورات اکید ریاست جمهوری بود که شرکت آبفا باید طرح های زیرساختی این محله را در مدت کمتر از ۲۰ روز انجام دهد تا شهرداری قبل سرما و ریزش نزولات جوی اقدام به آسفالت معابر این منطقه کند.

وی از شرکت زیرساخت خواست پنج درصد عقب ماندگی از برنامه مصوبه های سفر را جبران کنند و تا پایان سال جاری تمام نقاط کور استان زیر پوشش خدمات دهی تلفن همراه قرار بگیرد.

استاندار ایلام با تقدیر از شرکت گاز استان ایلام یاداور شد: این شرکت گاز رسانی به ۱۴ روستا را در دستور کار مصوبه های سفر داشت که ضمن اتمام کامل این طرح ها، در حال اجرای گازرسانی به هشت روستای دیگر خارج از بحث مصوبات سفر است که عملیات گازرسانی به این روستاها تا بهمن ماه و دهه فجر انجام خواهد گرفت.

وی در مورد تامین مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم تاکید کرد: تامین مسکن این اقشار از ضروریات است که باید در مرکز شهر ایلام و سایر شهرستان ها زمین مورد نیاز آنها تامین شود که در شهرستان ها در مدت یک هفته و در مرکز استان در ۲ هفته زمین برای احداث مسکن محرومان به سرانجام برسد.( در این نشست مقرر شد از سوی راه و شهرسازی ۷۰ قطعه زمین در محله هانیوان و ۳۰ قطعه هم در شهرک هجرت برای اخداث منازل مددجویان شهر ایلام در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار دهد)

بهرام نیا در مورد احداث استخرهای دانش آموزی مهران و ایلام هم از آموزش و پرورش خواست استخر دانش آموزی ایلام تا دهه فجر امسال و استخر مهران نیز تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد و نسبت به افزایش جذب اعتبارات از مرکز توسط آموزش و پرورش جهت تکمیل و تجهیز مدارس روستایی قبل از دور دوم سفر ریاست جمهوری تاکید کرد.

وی از روند پیشرفت فیزیکی طرح های مربوط به ورزش و جوانان انتقاد کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی و روند جذب اعتبارات در این اداره پایین و کند است و هشت طرح این اداره باید از محل مشارکت های اجتماعی شرکت نفت تامین اعتبار شود.

استاندار ایلام همچنین خواستار پیگیری ثبت ملی حادثه زمین فوتبال چوار از سوی دستگاه های ورزش و جوانان، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

وی از راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست کرد نقاط حادثه خیز و کور جاده ها را شناسایی، احصا و بر اساس اهمیت اولویت بندی کند تا در دور دوم سفر ریاست جمهوری رفع این نقاط حادثه خیز در جلسه هیات دولت مطرح شود.

بهرام نیا تکمیل سامانه گرمسیری را یکی از مهمترین مطالبات مردم به ویژه کشاورزان استان برشمرد و افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و شرکت امور آب منطقه ای تا پایان سال جاری مرحله نخست این طرح به بهره برداری برسد تا اراضی کشاورزی مهران از محل این طرح تامین آب شوند.

استاندار ایلام اظهار داشت: در مجموع سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰۰ مصوبه و ۲۵۲ طرح و پروژه برای استان ایلام ایجاد شد که در قالب یک ابلاغ برای سطح استان و یک ابلاغ مختص شهرستان محروم هلیلان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مصوبات ابلاغی سطح استان ۶۴ مصوبه با اعتبار ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان و یک هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان تسهیلات و مصوبات ابلاغی مختص شهرستان محروم هلیلان نیز ۳۶ مصوبه با اعتبار مصوب ۲۷۴ میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات است و جمع اعتبار مصوب سفر، چهار هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان و جمع اعتبار تخصیص یافته یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان معادل ۴۳ درصد است.

بهرام نیا یادآور شد: از مجموع مصوبات سفر، ۲۳ مورد به اتمام رسیده، ۴۱ مصوبه فعال، ۱۱ مصوبه در دست پیگیری و ۲۵ مصوبه نیز مربوط به ۲ نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان است.

وی در خصوص اربعین هم توضیح داد: تکمیل زیرساخت های باقیمانده اربعین در حال انجام است تا به اربعین سال آینده برسد و برخی نقاط ضعف و خلاءهای اربعین امسال اعم از خدماتی، زیربنایی و انتظامی احصا شده که برای اربعین آتی این خلاء ها باید رفع نواقص شود و هنچنین تجلیل از دستگاه های خدمات رسان و خادمان اربعین نیز در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، در این نشست دستگاه های مختلف گزارشی از آخرین روند پیشرفت کمی و کیفی پروژه های مصوب دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ایلام را ارائه دادند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.