تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

استاندار ایلام: حذف دلالان در رونق صادرات از مرز مهران تاثیر بسزایی دارد

استاندار ایلام: حذف دلالان در رونق صادرات از مرز مهران تاثیر بسزایی دارد
ایلام -  استاندار ایلام یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق بیش از پیش صادرات از مرز بین المللی مهران را حذف دلالان و واسطه ها عنوان‌ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا، روز شنبه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ساماندهی گمرک نقش زیادی در توسعه اقتصادی استان دارد، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رونق و پویایی گمرک استفاده کرد.

وی با اشاره به تجربه موفق در کوتاه کردن دست دلالان و مخلان اقتصادی اظهار داشت: هم افزایی و هماهنگی ایجاد شده در بین دستگاه‌های اجرایی مستقر در گمرک می تواند کمک شایانی به ساماندهی وضعیت تردد زورا، مسافران و … ایجاد نماید.

استاندار ایلام تاکید کرد: هر گونه جابجایی مسافر با اتوبوس و سواری باید از طریق بلیط فروشی انجام شود تا از مسافر قیمت گزافی اخذ نشود.

بهرام نیا در ادامه خواستار رفع موانع پیش رو توسط مدیران مربوطه شد و افزود: وضعیت داخل گمرک در شأن استان نبود و نیاز به یک اقدام جهادی داشت که این اقدام صورت گرفت و باید ادامه داشته باشد.

وی از مدیریت گمرک استان خواست تا با افزایش نیروی انسانی و بکارگیری امکانات، اهتمام ویژه‌ای به رفت و آمد ناوگان حمل و نقل کامیون ها داشته باشد تا بار تریلرها به موقع تخلیه شود و بعد از بارگیری صادرات کالا انجام شود.

استاندار ایلام با توجه به درخواست تجار برای کاهش قیمت اجاره غرفه‌ها در مرز مهران تاکید کرد: در جهت توسعه صادرات و با در نظر گرفتن منافع تجار و نیز حذف دلالان، لازم است غرفه ها بصورت مزایده ای و با قیمت پایه مورد استفاده قرار گیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.