تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

نماینده ایلام: بررسی فوری طرح «پرداخت فوق العاده شغل مناطق جنگی» تصویب شد

نماینده ایلام: بررسی فوری طرح «پرداخت فوق العاده شغل مناطق جنگی» تصویب شد
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ فوریت طرح استفساریه ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه در مورد «پرداخت فوق العاده شغل مناطق جنگی» با رای قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

 

علی‌اکبر بسطامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر نمایندگان ۶ استان مرزی و نگاه ویژه مجلس یازدهم، طرح ۲ فوریتی ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه در خصوص بهره‌مندی ۶ استان مرزی از حق مناطق جنگی که به تازگی توسط دیوان عدالت اداری لغو شده بود، با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.
وی افزود: برخورداری از حق مناطق جنگی مطالبه اصلی کارمندان استان‌های مرزنشین است که ۲ فوریت استفساریه‌ آن امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید و با تصویب نهایی آن فوق العاده شغل مناطق جنگی دوباره پرداخت می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهره‌مندی از حق مناطق جنگی مطالبه به حق نیروهای شاغل استان‌های مرزی است که با برقراری مجدد آن در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده گامی در جهت جبران عقب ماندگی این استان‌ها برداشته خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز – چهارشنبه ۲۰ مهر- دو فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن فوق العاده شغل مناطق جنگی باید مجددا پرداخت شود.

تصویب دو فوریت نیازمند رای موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.

به گزارش ایرنا، متن کامل متن این استفساریه به شرح زیر است:

‌آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند ؟

پاسخ :

بلی. فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند .

علاوه بر این طبق ماده۱۱۲ـ به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

ث ـ سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موظفند اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند(۱)‌ ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول اجرای قانون برنامه تأمین و اعمال نمایند.

ج ـ سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام نمایند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.