تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

چهارمین رزمایش سراسری در ۱۵ خانه‌ هلال استان ایلام اجرا شد

چهارمین رزمایش سراسری در ۱۵ خانه‌ هلال استان ایلام اجرا شد
ایلام _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: چهارمین رزمایش سراسری خانه‌های هلال به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۱۵ خانه‌ هلال این استان اجرا شد.

 

غلامرضا علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش سراسری شامل تمرین پناهگیری و خروج ایمن در خانه های هلال منتخب سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه‌ای زلزله خیز جهان واقع شده و هر ساله زمین لرزه‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد، افزود: در این راستا ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله از اهداف برگزاری این تمرین است گفت: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع، انتقال فرهنگ ایمنی، آشنایی با نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله و انجام عکس العمل‌های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل از دیگر اهداف مهم اجرای این رزمایش بود.

علی محمدی بیان کرد: با اجرای این رزمایش بیش از ۵٠٠ نفر در ١۵ خانه هلال سطح استان آموزش‌های لازم برای هنگام وقوع زلزله را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به صورت مستمر در خانه های هلال همچنان ادامه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.