تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

قدرت بازدارندگی ایران امکان تهدید و حمله نظامی را از دشمنان گرفته است

قدرت بازدارندگی ایران امکان تهدید و حمله نظامی را از دشمنان گرفته است
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: اقتدار و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی امکان هرگونه تهدید و حمله نظامی را از دشمنان گرفته است.

 

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه شاهد شهر ایلام اظهار داشت: وحدت، انسجام و یکپارچگی از مولفه های قدرت این نظام است و دشمن از این مولفه ها به شدت هراس دارد، دشمن که داعیه حقوق بشر را دارد، خود نقض کننده حقوق بشر بوده و خیانت های جبهه استکبار در دنیا بر همگان آشکار شده است.

وی افزود: امروز جبهه استکبار مدعی آزادی و حقوق بشر است و این شعار که جزو شعارهای ماست، سعی دارد به خود منتسب کند اما با کارنامه سیاه خود نمی توانند این کار را انجام دهد.

معاون استاندار ایلام موضوع گیری به موقع، تبیین و روشنگری توسط افراد را در این عصر بسیار ضروری عنوان کرد و یادآور شد: اقتدار و قدرت بازدارندگی کشور باعث شد هیچ کشوری حتی فکر حمله به این کشور را نداشته باشد و این مهم نشانگر اهتمام جوانان و وفاداری مردم به آرمان های نظام و انقلاب است.

حسنی با تاکید بر اینکه همه ما ایران قوی می خواهیم و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که در تمامی حوزه ها باید قدرتمند شویم، گفت: بسیاری از کشورها امروز نیازمند تکنولوژی و مولفه ای قدرت مردم ایران هستند و باید قدردان موقعیت باشیم و تسلیم فتنه های دشمن نشویم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین نوجوانان و تبریک هفته پدافند غیرعامل هدف از برگزاری این برنامه را توجه و اهمیت به پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: هر مسئله ای که دارای اهمیت است و باید در سطح جامعه فراگیر و تبدیل به فرهنگ گردد، باید آغاز آن از سطح مدارس باشد.

وی جایگاه مدارس را برای دولت حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: شروع زنگ پدافند در مدارس بر اهمیت و جایگاه این مکان آموزشی می افزاید و فرهنگ سازی و آموزش برای آشنایی با ساختار این مجموعه مهم در کشور رقم می خورد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های قدرتمند شدن است، تصریح کرد: به هر میزان که در حوزه شناسایی تهدیدها و برنامه ریزی برای مهار تهدید و کاهش آسیب ها حرکت و کار عملیاتی انجام دهیم، باعث افزایش قدرت در حوزه های مختلف و کاهش آسیب خواهد شد.

حسنی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت های اساسی ، مهم و حیاتی حوزه های نظامی و غیر نظامی؛ از جمله حوزه آب، برق، بهداشت و درمان، تهدیدات زیستی ، سایبری و تهدیدات عملیات روانی دشمن و … که بتواند خسارت‌هایی را متوجه این زیر ساخت ها نماید، در حوزه پدافند غیر عامل تعریف می گردد.

وی با اشاره به تهدیدات روانی در سطح جامعه و آگاهی از بخش پدافند غیرعامل گفت: بخش اول مربوط به دستگاه های دولتی و نهادهاست که وظایف مشخصی دارند و برای آنها تعریف شده است که باید آن را اجرایی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: ضرورت دارد مردم آگاهی و اطلاعات لازم را در این زمینه ها داشته باشند و این دانش و اطلاعات آنها بطور قطع در بخش پدافند غیرعامل به سایر بخش ها نیز کمک خواهد کرد .

حسنی یادآور شد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه به دنبال تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود در کشور ماست و به هر میزان که ما آمادگی برای مقابله با تهاجم رسانه ای دشمن داشته باشیم ، به همان میزان دشمن را مأیوس واز رسیدن به اهدافش جلوگیری کرده ایم.

وی با ذکر این مطلب که در شرایط فعلی دشمن شایعه پراکنی ، سناریو سازی و دروغ پردازی را در دستور کار خود قرار داده ، تصریح کرد: با آگاهی و شناختی که مردم ما از دشمنان جمهوری اسلامی دارند ، اجازه تعرض و دست درازی به آنها را نخواهند داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.