تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

نمایندگان مجلس در تذکرات خود تاکید کردند؛

وحدت، اقتدار و امنیت کشور حفظ شود/مردم خواهان برخورد با اغتشاشگران هستند

وحدت، اقتدار و امنیت کشور حفظ شود/مردم خواهان برخورد با اغتشاشگران هستند
تهران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی روز یکشنبه ضمن محکومیت فاجعه تروریستی حرم احمدبن موسی (ع) بر لزوم اتحاد در داخل و پاسداری از حریم امنیت و آرامش مردم تاکید کردند.

 

تعدادی از نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه ( ۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی با محکومیت حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (ع) بر لزوم حفظ آرامش، امنیت و وحدت تأکید کردند.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس در تذکری شهادت یک کودک و مادرش در این حادثه تروریستی را تسلیت گفت و اظهار داشت: چنین حادثه ای از سوی افرادی که به طفل صغیر و مادر بی‌دفاع رحم نمی‌کنند، نشان‌دهنده ماهیت دموکراسی آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی پذیرای اعتراض مردم است، اما صف اغتشاشگر از معترض جدا است، افزود: فاجعه شیراز نتیجه رفتار کسانی است که می‌خواهند در کشور امنیت نباشد.

وی با اشاره به ترور شهدای هسته‌ای و افزایش تحریم‌ها در سال‌های ۹۸ و ۸۸ و همچنین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: هر وقت در کشور بی‌نظمی و آشوب ایجاد شد، شاهد کاهش امنیت و وارد شدن خسارت به مردم بودیم و ان‌شاءالله اقتدار نظام اسلامی درس عبرتی باشد برای کسانی که بدانند ایران، سوریه نمی‌شود.

در ادامه علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس نیز با تسلیت به خانواده شهدا و بازماندگان حوادث ماه های اخیر و به ویژه فاجعه تروریستی حرم شاهچراغ، گفت: آقایانی که فریادشان بلند بود، چرا در محکومیت فاجعه شیراز سکوت کردند و چرا در مورد شهید کردن کودک و مادر در این حادثه هیچ واکنشی نشان ندادند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به شهادت آرمان علی وردی مدافع امنیت در حوادث اخیر تهران  ادامه داد: شکنجه و به شهادت رساندن جانسوز مدافع امنیت نشان داد آزادی که آن‌ها از آن صحبت می‌کنند شکنجه، قتل، دروغ و … است و برخی در موضوعات مختلف موضع گیری کردند در این مورد حتی آه هم نکشیدند.

همچنین محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز ضمن محکوم کردن این جنایات اظهار داشت: این حادثه همه ما را داغدار کرد و نشان داد دشمنان این کشور به دنبال ضربه زدن به امنیت و آرامش مردم هستند؛

این نماینده مجلس تاکید کرد: خون شهدا موجب پایداری انقلاب، نظام و اسلام و ملت ایران خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری گفت: حضور مردم شیراز در تشییع پیکر شهدای فاجعه تروریستی پیام روشنی به همه مخالفان نظام اسلامی داشت و لازم است برای امنیت این کشور و آرامش مردم از هیچ تلاشی دریغ نشود.

سلمان اسحاقی نماینده قائنات در مجلس نیز ضمن محکوم کردن فاجعه تروریستی شیراز تاکید کرد: آتش خروش مردم دامن رژیم صهیونیستی آل سعود و آمریکا را خواهد سوزاند و وحدت کلید حل مشکلات مردم خواهد بود.

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس نیز با تاکید بر اینکه کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع و مظلوم در حرم شاهچراغ موجب خشم و اندوه مردم شیراز شد، گفت: دیروز بار دیگر حضور پرشور و بی نظیر مردم ولایتمدار استان فارس و شهر شیراز در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی شاهچراغ توسط عوامل تکفیری داعش جلوه ای تماشایی از ایمان، بصیرت و میثاق دوباره ملت و آرمان های ایران اسلامی را همچون ۹ دی به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: آحاد مردم انقلابی مشهد نیز همگام با مردم فارس به صحنه آمدند و به دنیا نشان دادند، این ملت با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری، هوشیارتر از همیشه حافظ و پشتیبان درخت تنومند انقلاب اسلامی و ولایتمدار هستند.

همچنین جعفر قادری نماینده شیراز نیز با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه شهدای حادثه شیراز، با محکومیت فاجعه تروریستی، گفت: از مردم استان فارس، شهر شیراز و مردم مشهد بابت حضور پرشور خود در تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ قدردانی و تشکر می‌کنم.

دستگاه قضایی در برخورد با آشوبگران مماشات نکند

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم نیز در سخنانی گفت: از دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی می خواهم اکنون که خط اعتراض و اغتشاش مشخص شده، بیش از این در برخورد قاطع و ریشه کنی آشوبگران مماشات نکنند.

وی افزود: دستگاه قضایی چگونه، با فردی که مطلبی را به نحوی منتشر می کند که خلاف واقع است، به عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برخورد می کند، اما با افرادی که مردم را با مطالب دروغ و خلاف واقع به اغتشاش و آشوب دعوت می کنند، برخورد نمی کند.

وی اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که تمامی فتنه گری ها در قالب فضای مجازی و فضای ماهواره ای صورت می گیرد؛ مسئولان امنیتی برای مدیریت فضای خبری امپریالیسم جهانی که افکار مردم را بر علیه نظام مقتدر و در عین حال مظلوم اسلامی تحریک می کند، چاره جویی کند.

مردم خواهان برخورد با اغتشاشگران هستند

سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس نیز در تذکر خود با بیان اینکه خیل عظیمی از مردم خواهان برخورد قاطع با اغتشاشگران هستند، تاکید کرد: تخریب کنندگان بیت المال باید غرامت پرداخت کنند.

وی افزود: شاید روزهای اول بروز حوادث اخیر خیلی مرز بین اعتراض و جنایتی که به تازگی اتفاق افتاد مشخص نبود که در آن به زوار بی گناه شاهچراغ ناجوان مردانه حمله کردند و آن ها را به شهادت رساندند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با اشاره به کلیپی از حمله تعدادی از اغتشاشگران به یکی از مدافعان امنیت، تصریح کرد: وقتی در کنار خیابان اغتشاشگران به یکی از مدافعان نظام حمله کرده و وی را مجبور می کنند که به مقدسات توهین کند اما وی سر باز می زند، در نهایت با ضرباتی به سرش مغزش را به بیرون می ریزند، ماهیت خبیث آن ها روشن می شود.

وی با بیان اینکه امروز مشخص شد بحث اعتراض با کشتن انسان ها کاملا متفاوت است، یادآور شد: روز گذشته سخن خیل عظیمی از مردم که در راهپیمایی حضور پیدا کردند این بود که الان وقت مماشات نیست و باید رأفت اسلامی را کنار بگذاریم و با افرادی که به مدافعان امنیت و بسیجی ها حمله کرده و آن ها را به شهادت می رسانند با قاطعیت برخورد کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: امروز کسانی که روی دیوار شعار می نویسند، روی پشت بام ها به مقدسات اهانت می کنند، سطل زباله آتش می زنند و به خانم های محجوب حمله می کنند همه در یک خط هستند، آن ها را تفکیک نکنید؛ البته تذکر دهید که جدا شوند اما بدانید که در یک جریان هستند و باید با قاطعیت با این افراد برخورد شود.

وی در ادامه از دستگاه های امنیتی خواست با قاطعیت و مر قانون با اغتشاشگران برخورد کنند تا بعد از این جنایاتشان تداوم پیدا نکرده و این جرات را به خود ندهند که بسیجیان را با بدترین شکل به شهادت برسانند.

خاتمی تاکید کرد: هم اکنون ماهیت این اعتراض ها مشخص شده است و فرماندهانشان با آگاهی این جریان را خط می دهند بنابراین باید دستگاه های امنیتی با قاطعیت با آن ها برخورد کنند ضمن اینکه باید از افرادی که اموال دانشگاه ها و بیت المال را تخریب می کنند غرامت گرفته شود و مسئولان نباید در این زمینه سر سوزنی کوتاه بیایند آن هم در شرایطی که برخی افراد به دلیل رفتار فتنه گران کسب خود را نیز تعطیل کرده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.