تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

عضو اتاق بازرگانی ایران:

وزیر صمت نیازمند حمایت است، نه استیضاح/ اقدامات فاطمی امین برای رشد تولید، صادرات و اشتغال

وزیر صمت نیازمند حمایت است، نه استیضاح/ اقدامات فاطمی امین برای رشد تولید، صادرات و اشتغال
تهران- عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیازمند حمایت است، نه استیضاح، گفت: نباید و نمی‌توانیم انتظار معجزه از فاطمی امین داشته باشیم.

«امیر کاوه» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما در خصوص مطرح شدن استیضاح «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از نخستین اقدامات مثبت وزیر صمت، نوسازی و بهسازی ساختار این وزارتخانه عریض و طویل بود.

وی گفت: وزیر صمت که در سال‌های گذشته به عنوان معاون بازرگانی در وزارت صنایع و معادن مشغول خدمت بود و نارسایی‌ها و نابسامانی‌هایی را در مدیریت امور شاهد بود، در راستای رسیدن به اهداف مدنظر در وهله نخست اقدام به تغییرات ساختاری کرد و به همین منظور معاونت‌های جدیدی را به وجود آورد.

کاوه بیان داشت: در صورت تغییر وزیر فعلی، ممکن است تا یک سال دیگر با مشکلات ساختاری و سازمانی در این وزارتخانه مواجه باشیم که هیچ کمکی به تولید، صادرات و اشتغال نخواهد کرد.

وی یادآور شد: وزارت صمت در حقیقت از چهار وزارتخانه با کار سنگین تشکیل شده و همین گستردگی حوزه‌های کاری سبب می‌شود تا در موضوعات کارشناسی و ارجاع کار با مشکل مواجه باشد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بر این اساس هر وزیری هم که بر سر کار باشد با این مشکلات مواجه است و نمی‌توان از وزیر فعلی نیز انتظار معجزه‌گری داشت که در غیر این صورت عزل یا استیضاح شود.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در ادوار گذشته به‌ویژه دولت دوازدهم شاهد تغییرات مکرر در راس وزارت صمت یا چند ماه بدون وزیر اداره شدن این وزارتخانه بودیم، بر این اساس مجلس باید کمک کند تا وظایف این وزارتخانه تفکیک و سبک‌سازی شود.

کاوه تصریح کرد: مقطع کنونی مقطع استیضاح نیست و باید با همیاری و کمک اجازه دهیم افرادی که در راس امور هستند به کارهایشان بپردازند.

وی گفت: امروز با میزان زیادی کارهای بر زمین مانده در ایدرو، ایمیدرو و سایر سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت مواجه هستیم و اگرچه سازمان توسعه تجارت حرکت‌های خوبی را آغاز کرده، باید تقویت شود.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها، تاکید کرد: نمایندگان مجلس اگر کمک کنند که این ستاد قانونی‌تر و چابک‌تر عمل کند، بسیاری از مشکلات کشور در همان استان‌ها یا شهرستان‌ها حل و فصل می‌شود.

کاوه ادامه داد: به طور مشابه اگر شورای نظارت بر اتاق‌های بازرگانی، شورای عالی معادن و غیره تقویت شوند، آنگاه بسیاری مشکلات کاهش خواهند یافت.

وی در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: به‌جای اینکه به وزیر نقش قهرمان بدهیم و انتظار رفع همه مسائل و مشکلات را از یک شخص داشته باشیم، مجلس باید ببیند از لحاظ ساختاری و سازمانی چه کمکی می‌تواند به این وزارتخانه بدهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.