تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

رییس دانشگاه ایلام: مسائل فرهنگی باید جدا از رویکردهای دولتی تحلیل شود

رییس دانشگاه ایلام: مسائل فرهنگی باید جدا از رویکردهای دولتی تحلیل شود
ایلام- رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه کارهای فرهنگی در نظام ما وابسته به دولت هاست، گفت: باید تلاش کنیم موضوع فرهنگ جدای از رویکردهای دولتی دنبال و تجزیه و تحلیل شود.

طاهر علی محمدی روز دوشنبه در آیین اجتماع دانشگاهیان با حضور نماینده مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: متاسفانه اقدامات و کارهای فرهنگی در نظام ما وابسته دولت هاست ، در واقع طوری برنامه ریزی نشده است که اگر رییس دولتی عوض شد کارهای فرهنگی با جدیت و شتاب ادامه پیدا کند.

وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی باید طوری برنامه ریزی کند که موضوع فرهنگ کاملا جدا از دولت ها دنبال شود چرا که این یک ضعف است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: اگر کارها و اقدامات فرهنگی ادامه پیدا نکند بدون شک‌ به ضد این مقوله مهم تبدیل خواهد شد و این خود آثار مطلوبی را برجای نخواهد گذاشت.

علی محمدی با بیان اینکه مفاهیم برای نسل جوان بسیار سخت شده است، اضافه کرد: مسوولیت این عوامل برعهده دولت ها و برخی جریانات سیاسی است.

وی بیان کرد: خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم در این راستا عوض شده و توجه خاصی به مقوله مهم فرهنگ‌ دارد، امیدواریم به تدریج راهی پیدا شود تا مشکلات کنونی جامعه و نسل جوان را به حداقل برسد.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: تعامل خوب و مطلوبی در این دوره با نهاد مقام‌معظم رهبری در دانشگاه ایلام برقرار شده است، طرح های خوبی هم در بخش های مختلفی چون طرح‌ جامع دانشگاه، طرح اندیشه تمدن ساز و کنگره بزرگ اربعین برگزار شده است.

وی خواستار سرمایه گذاری روی اساتید شد و یادآور شد: بطور قطع اساتید در دانشگاه ها می توانند برای حل مشکلات کنونی جوانان راهکار ارایه دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.