تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

نماینده ایلام: جرائم تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی و دامداری بخشیده می شود

نماینده ایلام: جرائم تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی و دامداری بخشیده می شود
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از صدور دستور بخشودگی سود کارمزد و جرائم تسهیلات کشاورزی و دامداری خبر داد.

علی اکبر بسطامی در دیدار فرخ‌نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی، از موافقت این بانک یا بخشودگی سود کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامداران خبر داد.

وی افزود: ماهیت بخش کشاورزی و دامداری به دلیل شرایط اقلیمی و حوادث طبیعی کشور هر ساله به نوعی دچار خسارت و آسیب می‌شود که در این راستا، دولت نسبت به استمهال وام‌های کشاورزی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون که منجر به بخشودگی سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی و امهال آنها تا سه سال به منظور جبران بخشی از خسارت‌ها اقدام می‌کند.

نماینده ایلام در مجلس یازدهم تاکید کرد: اما امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده برای سال جدید در استان ایلام تمدید نشده است.

بسطامی ادامه داد: دولت بار مالی ناشی از خشکسالی (سود و کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان) را تضمین و تقبل ننموده است که دولت باید بانک‌های عامل را موظف کند ، ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دچار خشکسالی شده‌اند و سررسید اقساط آنان در سال ۱۴۰۱ است، اصل تسهیلات دریافتی را در صورت درخواست متقاضی تا حداکثر سه سال امهال نمایند.

وی یادآور شد: بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در خصوص جذب مبلغ سهم استان در قالب امهال بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را اجرا کنند تا کشاورزان استان از امهال سه ساله وام دریافتی خود بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شعب بانک کشاورزی استان ایلام در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۵ هزار و ۵۶۵ فقره بدهی بدهکاران را به مدت سه سال امهال کرده و در سال۱۴۰۰ نیز بر اساس بند(خ) ماده ۳۳ تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده مشمولین بخش کشاورزی را به مبلغ شش هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مدت سه سال تمدید کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.