تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

۷۹ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شده است

۷۹ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ در ایلام جذب شده است
ایلام - مدیرکل اقتصاد دارایی ایلام گفت: ۷۷۴ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ سهم استان ایلام طی سال ۱۴۰۰ بوده که ۶۱۴ میلیارد تومان معادل ۷۹ درصد آن به طور قطعی جذب و محقق شده است.

سعید رشنوادی روز یکشنبه درجلسه مشترک کمیته استانی تبصره ۱۸ و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی پرداخت شده است که دستگاه‌های اجرایی استان از این فرصت برای پرداخت دیون و طلب پیمانکاران استان استفاده کنند.
وی افزود: اسناد خزانه اسلامی با پول نقد هیچ فرقی ندارد و پیمانکاران طلبکار برای دریافت طلب خود از محل اسناد خزانه معرفی شوند و تا فضا برای سهمیه تخصیص اسناد آتی باز شود و اعتبارات آن سریع و بدون تاخیر پرداخت می شود.
رشنوادی ادامه داد: ۴۵۴ هزار میلیارد تومان تعهد مصوبه های مالیاتی امسال است که ۲۳۱ هزار میلیارد تومان آن معادل ۵۰ درصد تحقق یافته است و ۴۷ درصد کل منابع بودجه ای از محل مالیات تامین می شود.
وی یادآور شد: در صورت محقق شدن درآمدهای مالیاتی از طریق انتقال پرونده های شرکت های نفت و گاز، انقلابی در بحث درآمدهای مالیات استان ایلام ایجاد می شود.
وی ادامه داد: انتقال پرونده مالیات شرکت‌های نفت و گاز غرب به ایلام نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه استان دارد چرا که ۹۷ درصد درآمدهای استان وابسته به درآمدهای مالیاتی است.
رشنوادی گفت: موضوع انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان و پرداخت سهم یک درصدی آلایندگی و دیگر درآمدهای مالیاتی در توسعه ایلام تاثیر گذار است و شهرداری ها و دهیاری های استان از بحث ارزش افزوده در این بخش بهره مند می شوند.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام اضافه کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۹۷۳ میلیارد تومان آن مربوط به مسکن و یک هزار و ۲۲۷ میلیارد آن مربوط به سایر بخش هاست که از دی ماه دستور العمل های این اعتبارات نیز ابلاغ می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی، بانک های عامل دولتی و خصوصی عضو تبصره ۱۸ برگزار شد، اعضا چگونگی روند تخصیص اعتبارات اشتغال زایی و سرمایه گذاری را تشریح کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.