تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

کشاورزان در شرایط خشکسالی کشت گلخانه‌ای را توسعه بدهند

کشاورزان در شرایط خشکسالی کشت گلخانه‌ای را توسعه بدهند
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره کاهش بارندگی در سال های اخیر گفت: توسعه شهرک های گلخانه ای بویژه صیفی جات با توجه به وجود مرز بین المللی مهران باید در اولویت حوزه کشاورزی باشد.

 

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات گلخانه داران شهرک گلخانه کشاورزی صالح آباد شهرستان مرزی مهران اظهار داشت: با توجه به مزیت برخورداری استان از مرز مهران توسعه شهرک های گلخانه ای در افزایش صادرات صیفی جات و تولید انواع محصولات گلخانه ای نقش موثری دارد.

وی افزود: ایجاد اشتغال و افزایش تولید از مهمترین مزیت های کشت های گلخانه ای است که در این خصوص باید مشکلات کشاورزان شهرک گلخانه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، عمده مشکل کشت های گلخانه ای را تامین سرمایه در گردش عنوان کرد و یادآور شد: این مشکل با حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی رفع خواهد شد.

عباسی، رونق کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به وضعیت خشکسالی و کم‌آبی را اولویتی اساسی عنوان کرد و یادآور شد: تامین زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای کشاورزی از جمله برق ف راه و چاه مورد نیاز در راستای تسهیل در تولید جزو اولویت‌های اصلی است.

وی به مزیت برخورداری استان از صادرات مرز مهران اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک های گلخانه ای در افزایش صادرات صیفی جات و تولید انواع محصولات گلخانه ای نقش بسزایی خواهد داشت.

در این نشست در خصوص ضرورت توجه به مشکلات کشاورزان، حمایت از طرح های توسعه ای گلخانه ای در بخش کشاورزی، تکمیل زیرساخت‌های شهرک گلخانه ای و اعطا تسهیلات مناسب به کشاورزان بحث و تبادل نظر شد و در راستای رفع این مشکلات راهکارهای عملی و اجرایی اندیشیده شد.

استان ایلام دارای بیش از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و نزدیک به هفت هزار باغات است، تولید سالانه ۱۱ هزار تن سبزی و صیفی حاصل توسعه گلخانه‌ها در ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.