تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۴۶

مدیرکل پیشگیری از جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

ساماندهی مشاوران املاک کشور در برنامه کاری قوه قضائیه است

ساماندهی مشاوران املاک کشور در برنامه کاری قوه قضائیه است
کرج – مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه با اشاره به حساسیت کاری مشاوران املاک گفت: برای پیشگیری از جرائم و تخلفات در بخش معاملات ملکی ، ساماندهی فعالیت مشاوران املاک کشور در برنامه کاری و چشم انداز سند تحول قوه قضائیه قرار دارد.

 

حسین پورمند روز سه شنبه در اولین همایش تخصصی تقدیم پروانه تخصصی مشاورین املاک استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد،‌ اظهار داشت: از نگاه قوه قضائیه مشاوران املاک در حوزه کاری خود مطالبه گر باشند و با کسانی که این صنف را دچار آسیب می کنند باید برخورد جدی تری صورت گیرد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه افزود:بر این اساس بخش عمده ای از دعاوی مربوط به مشاوران املاک فاقد مجوز لازم است که طبق برنامه باید با آنها برخورد قانونی شود؛ در سند تحول قضایی در چشم انداز آتی قوه قضائیه برنامه های بسیار مهمی داریم از جمله برنامه ای که در دستور کار قرار دارد این است که تا پایان سال جاری سامانه قرارداد های استاندارد معامله به سرانجام برسد.

وی گفت: بر این اساس با کمک قضات عالی کشور و اساتید حقوق دانشگاه ها، تمام قرارداد ها و مبایعه نامه های کشور را جمع آوری کردیم و پالایش شد ؛ برای هر موضوع یک قرارداد استاندارد تدوین شده است که ابتدا کمک شایانی به مشاوران املاک می کند سپس پیش فروش ، مشارکت در ساخت ، فروش بیع و اجاره قرارداد در بستر سامانه انجام و جابه جا می شود.
این مسوول افزود: در گذشته وقتی کد رهگیری الزامی شده بود و پروانه تشکیل می شد، شرایط مبایعه نامه در قرارداد که روی آن کد رهگیری داشت با قراردادی که دستی نوشته شده بود متفاوت بود و این برای محاکم چالش برانگیز شد که کدام یک ملاک عمل شود.
وی گفت: بر اساس برنامه جدید سامانه اتحادیه ها به سامانه های قوه قضاییه و سازمان ثبت متصل می شوند این قرارداد ها در بستر سامانه هم امضا وجابه جا خواهند شد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه اظهار داشت: مجموعه قوه قضاییه با سطوح مختلف جامعه در ارتباط است و از این راه به دنبال این هستیم تا جایی که در حد توان هست به مردم و اصناف مختلف کمک کنیم .
این مسوول اظهارداشت: تلاش ها براین است تا با هم فزایی در کنترل جرم به معنای اعم آن و هر گونه ناهنجاری در جامعه و همچنین از اختلافات حقوقی در سطح جامعه پیشگیری نماییم .
پورمند گفت: در حوزه جایگاه اجتماعی مشاورین املاک دغدغه مند هستیم و تلاش ها براین است تا جایگاه اجتماعی واقعی مشاوران املاک در جامعه دیده شود؛ اکنون بیش از ۲۰۰ هزار دفتر مشاور در کشور وجود دارد که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند .
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: این ظرفیت عظیم خودش یک رسانه قابل توجه برای آموزش های حقوقی است ؛یک سری از آموزش های اجتماعی برای کسب و کار را می توان از اصناف دریافت کرد و این نشان دهنده این است که کاسب معتقد است علاوه بر کسب موفق ، یک رسانه باشد .
پورمند افزود: بسیاری از کسانی که به قوه قضاییه و دادگستری ها وارد می شوند اختلاف آنها ناشی از ندانستن است و اگر آموزش ها به شکل ساده در بنگاه های املاک و خودرو انتقال داده شود جایگاه و ارزش محل کسب در ذهن مردم ارتقا می یابد؛ حتی موضوعات ساده را با کمک اصناف می توان اطلاع رسانی کرد.
این مسوول ادامه داد: اکنون هشت میلیون خانوار در کشور مستاجر هستند که جمعیت انبوهی است که با مشاوران املاک در ارتباط هستند براین اساس با کمک همکاران در سطح کشور آموزش های اجتماعی و ارتقای جایگاه اجتماعی برای این حرفه خواهیم داشت.
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه به جایگاه حقوقی مشاوران املاک در نظام قضایی اشاره کرد و گفت: این نظریه وجود دارد که نظام حقوقی ما مشاور املاک را تحت عنوان دلال می شناسد و ممکن است هر کدام از ما نسبت به این واژه حس مختلفی داشته باشیم در صورتی از نظر حقوقی دلال در کنار تاجر قرار می گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.