تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

تشریفات اداری باعث نارضایتی فزاینده بازاریان می‌شود

تشریفات اداری باعث نارضایتی فزاینده بازاریان می‌شود
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دستورالعمل ها و بروکراسی های دست و پاگیر اداری یا اهمال و کم کاری برخی مسوولان به تدریج باعث بروز و تشدید نارضایتی در بین بازاریان می شود.

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در همایش هیات رییسه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استان ایلام، اظهار داشت: بازار نبض تپنده اقتصاد جامعه است که انباشت نارضایتی ها عاملی برای سوءاستفاده دشمنان و معاندان خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های فراروی بازار تدوین و ابلاغ قوانین و بخشنامه ها به صورت سراسری و یکسان برای تمام بازارهای کشور است در حالیکه بازار استانی چون ایلام از نظر ساختار، بافت، میزان درآمد و عوامل دیگر با سایر استان ها متفاوت است و بنابراین بهتر است هر استان و شهرستان بخشنامه های خاص خود را داشته باشد.

شاکرمی ادامه داد: مسوولان باید با تسهیل در پرداخت وام های مورد نظر بازاریان و حمایت مالی و معنوی از اصناف و اتحادیه ها از آنها پشتیبانی کنند و بسیج اصناف نیز برای ایجاد همدلی و انسجام بین اصناف با اصناف و اصناف با مسوولان تلاش بیشتری کند.

وی با بیان اینکه بزرگان و معتمدان بازار سرمایه هایی مهم و وزنه هایی ارزشمند محسوب می شوند که با نفوذ کلام و جایگاه خود آرامش و تمانینه را به بازار تزریق می کنند، تاکید کرد: سران و متنفذان بازار باید در آرام ساختن التهاب بازار نقشی پررنگ تر داشته باشند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: بازاریان در همه اعصار و از دیرباز تاکنون جایگاهی تاثیرگذار در جامعه داشته اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز بازار و بازاریان از دستاوردها و پشتوانه های اصلی انقلاب محسوب می شوند.

شاکرمی از اداره کل امور مالیاتی خواست مالیات های معوقه اصناف مربوط به امسال و چند سال اخیر را از بازاریان با درآمدهای پایین را اخذ نکند و بخشنامه های دریافت مالیات برای همه صنوف و مغازه داران باتوجه به میزان درآمد و گردش مالی آنها یکسان نباشد.

وی به اصناف و بازاریان توصیه کرد به جای تصمیمات هیجانی از جمله تعطیلی بازار، در قالب گفت وگو و برگزاری نشست های مختلف با مسوولان ارشد استان خواسته های خود را بیان کنند تا فرصت سوءاستفاده از معاندن گرفته شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام پیشنهاد کرد: هیات رییسه اتاق اصناف استان، روسای اتحادیه ها و جمعی از بزرگان و متنفذان بازار طی دیدارها و نشست های جداگانه ای با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خواسته ها و مشکلات صنف خود را بیان کنند.

به گزارش ایرنا، در این همایش بازاریان به برخی مشکلات حوزه کاری خود از جمله مالیات، نبود شهرک صنفی، عوارض زیاد شهرداری و عدم سهولت در پرداخت تسهیلات اشاره کردند.

در استان ایلام ۴۵ هزار واحد صنفی فعال هستند که ۱۲ هزار از این واحدها در مرکز استان فعالیت دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.