تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

دهلران سمبل تولیدات کشاورزی ایلام است

دهلران سمبل تولیدات کشاورزی ایلام است
ایلام - معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران گفت: دهلران در تولیدات کشاورزی سمبل و قطب تولید استان ایلام است.

 

نعمت حاتمی روز یکشنبه در نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با جمعی از کشاورزان و دامداران دهلران اظهار داشت: این شهرستان در کشت گندم ، ذرت و کلزا دارای رتبه های کشوری و استانی است.

وی افزود: دهلران در تولید کلزا رتبه سوم کشور و ۹۰ درصد کلزای استان نیز در این شهرستان تولید می شود.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران به خدمات و سرمایه گذاری های نظام و دولت در حوزه های مختلف و بویژه بخش کشاورزی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی و تکمیل آنها از جمله سامانه گرمسیری و تکمیل سد میمه در بخش مرکزی و ایستگاه پمپاژ برتش و طرح انتقال آب پهله پرچینه از دیگر مطالبات هستند.

حاتمی خواستار تامین اعتبار برای ایجاد بندها برای روستاها در حوزه آب احشام و توجه به راه های کشاورزی ، استمهال وام های کشاورزی ، کمبود و گرانی نهاده های دامی در این شهرستان شد.

امام جمعه دهلران هم توجه به باغات بخش های زرین آباد و سراب میمه و تکمیل طرح پهله و پرچینه را متذکر شد و گفت: سهم آب اراضی کشاورزی شهرستان دهلران از سد کرخه و توجه به سیل بندها و توجه ویژه به تکمیل سد میمه نقش مهمی در رونق کشاورزی منطقه دارد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: توزیع ناعادلانه ادوات کشاورزی و واگذاری اراضی این شهرستان در قالب صنایع چوب و داروهای گیاهی و کارخانه قند از گله مندی هاست که امیدواریم توجه به بومی ها مد نظر باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.