تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

مدیرکل اقتصادی و دارایی:

پرداخت ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل ایلام

پرداخت ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل ایلام
ایلام - مدیرکل اقتصادی و دارایی ایلام گفت: ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پارسال برای استان مصوب شد که از این رقم ۶۲۰ میلیارد تومان آن توسط بیش از ۲۰ بانک عامل پرداخت شد که این رقم برای امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و از دی ماه کارگروه آن تشکیل می شود.

سعید رشنوادی شامگاه یکشنبه در جمع ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های مختلف استان اظهار داشت: از این رقم مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن های ارزان قیمت و مابقی برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی با هدف اشتغال زایی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه استان ایلام منابع درآمدی زیادی ندارد، افزود: اما دولت ۹۲۸ میلیارد تومان اخذ مالیات برای استان تصویب کرده که از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل فروش اموال غیرمنقول ادارات و تبصره ۱۸ و ۷۲۸ میلیارد تومان دیگر از محل درآمدهای عمومی و اختصاصی تامین می شود ، البته باتوجه به کم بودن منابع درآمدی اختصاصی، بیشتر درآمد استان از محل منابع عمومی است و از رقم فوق تاکنون ۶۲۸ میلیارد تومان آن تحقق یافته و در ماه های باقیمانده کل مبلغ کامل خواهد شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام یادآور شد: ۹۴ درصد مجموع درآمدهای های استان از محل مالیات تامین می شود و ۶ درصد نیز متعلق به درآمد دستگاه های مختلف است و مالیات باعث خروج اقتصاد کشور از محصول تک بعدی نفت می شود.

رشنوادی با اشاره به اینکه اعتبارات بودجه ای کل کشور سه هزار و ۷۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) و سهم استان ایلام ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: ۳۵ درصد درآمدهای کشور از محل اخذ مالیات است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این رقم باید به ۸۰ درصد برسد.

وی به پرداخت های جاری استان اشاره کرد و گفت: هرماه ۲۳ دستگاه و به تعداد سه هزار و ۶۶۹ نفر، حقوق ماهیانه خود را به مبلغ ۴۶ میلیارد تومان از طریق خزانه استان ایلام دریافت می کنند و در پایان سال با احتساب پاداش عیدی رقم ۵۶۰ میلیارد تومان به نیروهای این دستگاه ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام در خصوص پرداخت کسورات تامین اجتماعی هم توضیح داد: هر ماه ۶ میلیارد تومان کسورات تامین اجتماعی برای کارمندان دولت پرداخت می شود که این رقم در طول سال به ۷۲ میلیارد تومان پرداخت کسورات تامین اجتماعی برای دستگاه های اجرایی می رسد.

رشنوادی در مورد پروژه های عمرانی هم گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی به ۵۴ دستگاه اجرایی و ۲۷ شهرداری از محل منابع استانی پرداخت شد و همچنین از محل اسناد خزانه اسلامی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان با تهاتر پرداخت شده است.

وی به نقش مهم ذیحسابان در ادارات اشاره کرد و ادامه داد: ذیحسابان مدیران کل بخش امور مالی دستگاه ها هستند و به عنوان مشاوران امین دستگاه ها بوده و پیگیری مطالبات و کسورات تامین اجتماعی از دستگاه های اجرایی از جمله وظایف ذیحسابان است.

وی تاکید کرد: تمام امور و فعالیت های مالی، اسناد و پرداخت های ادارات، اموال منقول و غیر منقول، برگزاری مناقصه‌ها و مزایده ها، هرگونه پرداخت و خرید و سایر فعالیت های مالی دستکاه ها توسط نیروهای خزانه رصد و پایش می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.