تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

تشییع ۶۰ شهید گمنام ایلام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)

تشییع ۶۰ شهید گمنام ایلام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)
نگاه اقتصاد

 

جمال اسدی مدیرکل کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام امروز شنبه ۲۶ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: کلیه رزمندگان فاقد مدارک بالینی که کمیسیون پزشکی یگان مربوطه مدارک و مستندات آنها را تایید کند، بنیاد شهید موظف است حداقل ۵ درصد جانبازی برای آنها در نظر بگیرد، بر همین اساس این رزمندگان عزیز در یگان های نظامی فرم‌های هفتگانه که شامل معاینات پزشکی، مشاوره های پزشکی و غیره است را انجام می دهند و گر واجد شرایط باشند به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام از استان‌های پیشرو در رابطه با تعیین وضعیت رزمندگان نسبت به جامعه آماری خود است، گفت: ۵۲۲ پرونده دیگر در دست اقدام است که تا آخر سال تعیین تکلیف می شوند.

وی در خصوص بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این تبصره پداش پایان خدمت جانبازان بود که در مجموع و در سطح کشور ۴ هزارو ۲۰۰ نفر پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند که ۲۰۶ نفر از این تعداد متعلق به استان ایلام بود و این افراد بر اساس تبصره ماده قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تایید شدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام افزود: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده که ۱۰ هزار خودرو به خانواده های جانبازان بالای ۷۰ درصد واگذار شود و دستورالعمل این قانون شامل چندین بخش است و بر اساس تصمیم هیئت دولت این جانبازان عزیز از خودرو های وارداتی برخوردار می شوند.

جمال اسدی اضافه کرد: در خصوص وام اشتغال برای خانواده های جانبازان و ایثارگران که در سال گذشته به صورت متمرکز بود، خوشبختانه در سال جاری و با توجه به بودجه ۱۴۰۱ به استان‌ها واگذار شد و در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیصی استان بود که جذب شد و امسال با همت دولت سیزدهم و همیاری که جناب استاندار داشتند، این تخصیص به ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد اعتبار افزایش پیدا کرد و در مجموع ۵ برابر که جزء مشاغل خانگی و اشتعال است، افزایش در پی داشت.

با ذکر اینکه این اعتبار ویژه مشاغل خوداشتغال و خانگی هستند، ادامه داد: اعتبار این تسهیلات به بانک ها ابلاغ و از اواخر آذرماه جاری پرداخت آنها به متقاضیان واجد شرایط آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام تاکید کرد: این تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد با سرانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و برای مشاغل کارگاهی تا سقف سه میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود

اسدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میزان وام مسکن تغیر کرد، در مرکز استان این وام ۴۰۰ میلیون و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون و وام روستایی تا سقف ۲۵۰ میلیون افزایش داشته است و در قانون بودجه ۱۴۰۱ اگر ایثارگران که تا سقف ۲۵ میلیون در سنوات گذشته وام دریافت کرده اند و پایان سال ۹۹ این وام را پرداخت کرده اند، می توانند مجددا وام احداث یا خرید دریافت کنند.

این مسئول خاطر نشان ساخت: بر اساس بند(د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند(و) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ کلیه فرزندان جانبازان، شهداء و ایثارگران که در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت به نحوی از انحاء که قانون مشخص کرده است، مشغول به کار هستند،باید تبدیل وضعیت شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ادامه داد: بر همین اساس در استان ایلام در مجموع ۲ هزارو ۱۸۰ نفر واجد شرایط وجود داشت که تعدادی هزارو ۶۰ نفر تبدیل وضعیت شدند و احکامشان صادر شد.

وی اضافه کرد: در شرکتهای نفتی وابسته به وزارت نفت در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران ابهاماتی وجود دارد، این شرکت ها قوانین و مقررات خاص خود را دارند و ما هم در حال پی گیری و حل این قضیه هستیم، در شرکت پتروشیمی تعداد۱۶۰ نفر هم در حال تبدیل وضعیت هستند.

جمال اسدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام درادامه سخنان خود به برگزاری یادواره سرداران و شهدای ایل خزل اشاره داشت و افزود: یکی از وطایف بنیاد شهید، نظارت بر دستگاهها و تشکل هایی است که امورات فرهنگی را انجام میدهند، یادواره ها مردم محور هستند، با همکاری و نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شوند، در همین راستا یادواره سرداران و شهدای ایل خزل در سطح استان و حتی کشور بی نظیر بود که در این مراسم بیش از ۷ هزار نفر شرکت داشتند و از مراسمات به یاد ماندنی بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با اشاره به ورود پیکرهای پاک ۶۰ شهید دوران دفاع مقدس به استان و از طریق مرز مهران در اواخر هفته گذشته اشاره داشت و افزود: این شهدای گلگون کفن ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در ایلام تشییع خواهند شد و تعدادی از این شهدا در این استان خاکسپاری و مابقی این پیکرهای مطهر به معراج شهدای تهران انتقال خواهند یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.