تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

پالایش دل های زنگار گرفته با شمیم روح بخش شهدای گمنام

پالایش دل های زنگار گرفته با شمیم روح بخش شهدای گمنام
ایلام - ایران اسلامی در آستانه شهادت دخت نبی مکرم اسلام بار دیگر از وجود با برکت شهدای گمنام فضایی حسینی به خود گرفته تا دل های زنگار گرفته مان به یمن ورود آنان پالایش شده و روحی تازه بگیرد.

 

شهیدان این افلاکیان به خدا پیوسته در طول تاریخ همواره چراغ راه انسان ها و راهنمای ابناء بشر برای سیر مسیر الی الله بوده و با نثار عزیزترین سرمایه خود که همانا جان شیرین آنهاست، توانسته اند، در برهه های حساس و تاریخی ملت های آزاده را از روزمرگی رهانیده و و در کالبد وجودی آنان نیرو و روحی تازه بدمند.

ایرانیان در این میان به عنوان ملتی سلحشور و آزاده که در طول تاریخ ثابت کرده اند هیچگاه در مقابل دنیای استکبار و سردمداران زر و زور سر تسلیم فرود نیاورده و با عزت زندگی کرده اند، افتخار تقدیم هزاران تن از بهترین فرزندان خود را برای دفاع از آرمان های والای دین مبین اسلام و سیره و مکتب اهل البیت (ع) دارند.

ملتی که شهادت را برای خود مایه افتخار و سربلندی دانسته و هیچگاه این روحیه و باور در آنها تضعیف نشده است که اوج آنرا در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد و ناظر بوده ایم.

ملت بزرگ ایران تنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیش از ۳۲۳ هزار نفر از اقشار مختلف خود را در راه اعتلای نظام اسلامی فدا کرده که در این میان ۱۹۶ هزار نفر در بحبوحه جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان به فیض شهادت نائل آمده اند.

بمباران تبلیغاتی دشمنان با در اختیار داشتن صدها رسانه امپریالیستی برای از بین بردن روحیه شهادت طلبی در بین نسل جدید ایران نه تنها نتواسته آرمان شهدا را در نزد ملت ایران کمرنگ کند، بلکه هر روز شاهد رویش های جدیدی از این نسل معتقد به ارزش های انقلابی و الهی بین نوجوانان و جوانان هستیم که نمونه های بارز آنرا در مدافعان حرم و امنیت می توان مشاهده کرد که با تاسی به رزمندگان دوران دفاع مقدس به جنگ ایادی کفر و همدستان داخلی آنها می روند.

درحالیکه طی حدود سه ماه گذشته بار دیگر ایادی آمریکا و اسرائیل به بهانه ای دیگر کشور را دچار اغتشاش و بحران دیگری کرده اند، در روزهای اخیر شاهد ورود پیکر مطهر تعدادی دیگر از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس به کشور هستیم تا با ورود این عزیزان دل های زنگار گرفته برخی ها دوباره جلا گرفته و از عطر و شمیم روح بخش شهیدان عزم مان برای ادامه راه آنان راسخ تر شده و اجازه ندهیم در مادیات دنیوی و روزمرگی های زندگی آرمان های شهیدان به بوته فراموشی سپرده شود.

استان ایلام نیز از پنجشنبه هفته گذشته شاهد ورود ۵۷ کبوتر خونین بال دوران دفاع مقدس شده که قرار است تا روز شهادت بانوی دوعالم جای جای این استان معطر به شمیم جان بخش آنان شود.

اتمام تفحص شهدای دوران دفاع مقدس با شناسایی ۲ هزار و ۴۰۰ شهید دیگر

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح می گوید: از ابتدای فرآیند تفحص پیکرهای شهدا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تاکنون حدود ۴۷ هزار شهید تفحص شده اند.

سردار سید محمد باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت برای تفحص پیکر شهدا در دوران جنگ تحمیلی نیز انجام می شد ولی از سال ۶۷ و پس از پایان جنگ تحمیلی این فرآیند بطور مستمر و تاکنون برای انتقال پیکر بهترین فرزندان ملت بزرگ ایران همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله پیکر ۲۵ درصد شهدا در مناطق عملیاتی باقی ماند، افزود: تاکنون پیکر پاک ۴۷ هزار شهید تفحص شده که هویت بیش از ۳۵ هزار تن از آنان شناسایی شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس حدود ۱۳ هزار شهید مفقودالاثر بودند که تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از این عزیزان تفحص و به شکل شهدای گمنام در اقصی نقاط کشور به خاک سپرده شده اند.

سردار باقرزاده یادآور شد: تفحص پیکر پاک ۲ هزار و ۴۰۰ شهید دیگر در سراسر محورهای عملیاتی در دستور کار قرار دارد و تعدادی از شهدا هم که تفحص شده بودند از طریق کردستان وارد کشور شدند که مربوط به روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی بودند که ناجوانمردانه توسط دشمن و ضد انقلاب به شهادت رسیده بودند.

میزبانی مردم ایلام از ۵۷ شهید دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام نیز گفت: مردم نقاط مختلف استان همزمان با ایام فاطمیه میزبان ۵۷ شهید والامقام دوران دفاع مقدس هستند.

سرهنگ محمدحسین فولادی اظهار داشت: پیکر مطهر ۵۷ تن از این شهدا روز پنجشنبه هفته گذشته از طریق مرز مهران وارد خاک کشور شد.

وی افزود: این شهدا در مناطق عملیاتی نوار مرزی استان ایلام و در داخل خاک عراق به تازگی تفحص شده اند که از گذرگاه مرزی مهران به میهن باز می گردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا بعد از ورود به معراج شهدای شهر مهران منتقل و تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ششم دی ماه مهمان مردم استان ایلام در نقاط مختلف خواهند بود.

فولادی ادامه داد: در این بازه زمانی هیئت امنای مساجد محلات، پایگاه های مقاومت، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و ادارات در اقصی نقاط استان در صورت تمایل با هماهنگی قبلی با این اداره کل، از حضور معنوی این شهدا در مراسم و برنامه های خود بهره مند شوند.

فولادی اضافه کرد: این شهدا پس از تشییع در ششم دی ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مرکز استان، برای شناسایی و آزمایش دی. ان. ای و دیگر موارد مرتبط با تعیین هویت، به استان تهران انتقال می یابند.

تدفین پنج شهید گمنام در استان ایلام

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام نیز یادآور شد: پیکرهای پاک و مطهر این شهیدان از مناطق جبهه میانی همچون مندلی ، سومار ، زرباطیه ، قلاویزان و بدره تفحص شده و در ایام فاطمیه آیین های معنوی با حضور این پیکرها در جمع هیات های مذهبی ، دانش آموزان و دانشجویان و آحاد مردم برگزار می شود.

سردار جمال شاکرمی ادامه داد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با کمیته مرکزی تفحص شهدا ، تعداد پنج شهید گمنام برای تدفین در مناطق مختلف استان ایلام در نظر گرفته شده است که در سالروز شهادت زهرا (س) به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار ایلام انجام می گیرد.

استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی شناخته شده و تنها در شهرستان مرزی مهران بیش از ۶ هزار نفر از شهدای والامقام در این خطه به شهادت رسیده اند.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید ، ۱۱ هزار جانباز و افزون بر ۳۰۰ آزاده تقدیم آرمان های انقلاب کرده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.