تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

از شهر چه خبر؟ پایتخت آماده استقبال از یلدا/ گره ترافیکی جنوب تهران رفع شد

از شهر چه خبر؟ پایتخت آماده استقبال از یلدا/ گره ترافیکی جنوب تهران رفع شد
تهران_  مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از آماده سازی پایتخت با اکران های هوشمند و نمادهای فرهنگی برای استقبال از شب یلدا خبر داد.  

 

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، رضا صیادی گفت: افزود: به مناسب شب یلدا ۷۲ عدد المان شامل پنج انار بزرگ به ارتفاع هفت متر، ۶۰ عدد انار ۵.۱ متری و هفت عدد هندوانه چهار متری در میادینی چون هفت تیر، آزادی، راه آهن، تجریش، ونک، ولی عصر(عج) و چیتگر، میدان شهرری، فردوسی، امام خمینی(ره)، فاطمی، میدان صنعت، انقلاب و فلسطین، بلوار کشاورز و همچنین دهها میدان و معبر اصلی دیگر نصب و اجرا و نصب شده است.

صیادی ادامه داد: اکران های فرهنگی شب یلدا برگرفته از سنت ها و آیین های این رویداد طراحی شده، ضمن اینکه امکان گرفتن فال با استفاده از “کی یو آر کد” نیز برای شهروندان مهیا شده است.

مترو تهران به استقبال شب یلدا رفت

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز از برگزاری آیین شب یلدا به منظور پاسداشت مراسم و سنت‌های کهن ایرانی-اسلامی با هدف ترویج فرهنگ حسنه صله ارحام در میان مسافران مترو خبر داد.

سید محمد نقیب گفت: مترو تهران در آستانه شب یلدا با طراحی و نصب نمادهای این شب در گیت‌های مسافری، تابلوهای فرهنگی‌ ایستگاه‌ها و استقرار نمادین چرخ‌های طحافی در ایستگاه‌ها اقدام به فضاسازی سیمای بصری شهر زیر زمینی کرده است.

وی افزود: شرکت بهره برداری مترو تهران با برگزاری آیین حافظ خوانی در جمع مسافران شهر زیرزمینی و اهدای نمادین انار به شهروندان و ثبت خاطره شب یلدای آنها در مترو میزبان مسافران خواهد بود.

نقیب خاطرنشان کرد: این برنامه فرهنگی با حضور جمعی از مدیران شهری و معاونین شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در جمع همکاران این شرکت و ایستگاه‌ها و پایانه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

جشنواره پاییزه «آش و انار» در منطقه ۱۰ برگزار شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ از برگزاری جشنواره «آش و انار» با مشارکت شهروندان ساکن در محلات ۱۰ گانه این منطقه خبر داد.

اسماعیل عربلو با اشاره به زیبایی‌های طبیعت در فصل پاییز گفت: از آنجا که پاییز فصل بسیار زیبا و خاطره‌ انگیزی برای تمام شهروندان است و ریزش برگ‌های پاییزی با رنگ‌های مختلف جلوه‌ای خاص از قدرت پروردگار را به طبیعت می‌بخشد، جشنواره «آش و انار» با مشارکت شهروندان و کسبه محلات از امروز در محوطه بوستان رضوان واقع در خیابان کمیل، تقاطع خیابان قصرالدشت برگزار می‌شود.

وی هدف از این جشنواره را ارتقای سطح شور و نشاط اجتماعی در شهروندان، حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی و ایجاد بازارچه فصلی همراه با تخفیفات ویژه شب یلدا دانست و اظهار داشت: در جشنواره «آش و انار» فرصتی فراهم شده تا شهروندان ضمن تجربه پیاده‌روی بر روی انبوهی از برگ‌های پاییزی و شنیدن طنین روح‌ نواز خزان، لحظات پاییزی خود را در قابی از خاطرات ماندگار کنند و عکسی در کنار سفره شب یلدا بگیرند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه طبخ آش‌های سنتی، عکس یادگاری، اجرای مسابقات مفرح ویژه کودکان و جشنواره غذاهای ایرانی است.

رفع گره ترافیکی خیابان رشیدی جهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ اعلام کرد: گره ترافیکی خیابان رشیدی جهان از خیابان های مهم و پرتردد این منطقه با اجرای ایده ابتکاری کارشناسان خبره معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه و تایید کمیته شبکه معابر و پلیس راهور فاتب، برطرف شد.

محمدامین مرتضوی با اشاره به اجرای تغییر جهت حرکتی خیابان رشیدی جهان، گفت: خیابان رشیدی جهان، یکی از معابر مهم و پرتردد منطقه است که دسترسی های غربی_ شرقی منطقه را تامین می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این خیابان دارای بار ترافیکی بالایی است و تملک املاک معارض ضلع شمالی نیز زمانبر گردیده، از سوی شهروندان و پلیس راهور درخواست های متعددی مبنی بر ایجاد سهولت دسترسی و گردش به چپ وجود داشت تا تردد خوردوها آسان تر شده و تقاطع ها حذف شود.

مرتضوی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، تصمیم گرفته شد حد فاصل خیابان شهید فریدون احمدی تا شهید بدخشان کمالی که عملکرد دو طرفه دارد را به صورت برعکس انجام دهیم و طرح جدیدی در اینجا اجرا کنیم. به همین منظور ایده ابتکاری کارشناسان خبره معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با تایید کمیته شبکه معابر و پلیس راهور فاتب اجرایی گردید.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۷ اظهار کرد: اگر شهروندان به این طرح، عادت کنند شاهد کاهش بار ترافیکی و روان سازی تردد خودروها هستیم لذا از تمام شهروندان تقاضا داریم با توجه به اجرای این طرح، در رعایت کردن آن کوشا باشند تا شاهد کم شدن حجم ترافیک و تصادفات در این مقطع باشیم.

احداث سوله ورزشی ویژه بانوان در محله پونک

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲ گفت: در راستای رسیدگی به درخواست شهروندان، نخستین سوله ورزشی ویژه بانوان در محله پونک احداث می‌شود.

حمید رضا رنجبر گفت: با توجه به نبود مجموعه‌ای ورزشی در محله پونک و به درخواست شهروندان و شورایاران، پس از بررسی کارشناسان زمینی در محدوده بوستان نهج‌البلاغه شناسایی شد.

وی افزود: این زمین در وسعت ۲۰۰‌ مترمربع در کنار سرای محله پونک قرار دارد و پیش‌بینی شده سوله‌ای برای انجام ورزش‌های غیرتوپی در آن ساخته شود.

معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۲ افزود: این سوله برای کاربری ورزشی و فرهنگی تعریف شده است و به دلیل ارتفاع و وسعت کم آن امکان انجام همه ورزش‌ها در آن نیست اما با توجه به محدودیت فضای ورزشی در این محله، احداث ساخت این مکان می تواند بخشی از نیازهای شهروندان را مرتفع کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.