تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

فرمانده سپاه استان ایلام:

تبیین آرمان های شهدا برای نسل جدید یک ضرورت است

تبیین آرمان های شهدا برای نسل جدید یک ضرورت است
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه ما تبیین و معرفی آرمان های شهدا و دستآوردهای انقلاب برای نسل جوان و نوجوان است.

 

سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر شهدا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم تشییع شهدا نشان دادند پای نظام و انقلاب ایستاده و فریب القائات فریبنده رسانه های معاند را نمی خورند.

وی افزود: هرچند شیطنت های تشکیلاتی دشمنان و تبلیغات مسموم و گسترده فضای مجازی باعث شد برخی از نسل جدید فریب بخورند، اما امروز تعداد زیاد جمعیت تشییع کننده شهدا را نسل جوان و نوجوان تشکیل دادند تا نشان دهند ادامه دهنده راه شهدا هستند.

شاکرمی با بیان اینکه ما به شهدا و حضورشان نیاز داریم، یادآور شد: همه ما باید در مسیر تعالی بخش شهدا گام برداریم و مسوولان به ویژه آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی باید مجاهدت های شهدا را به درستی برای تبیین کنند تا راه درستی برای نسل جدید ترسیم شود.

وی اضافه کرد: شهیدان با نثار خون خود و مجاهدت های بی بدیلشان راه های روشن را برای ما ترسیم کردند و رشادت آنان در تاریخ جاویدان و ماندگار است.

شاکرمی افزود: تشییع شهدا امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بود و شهادت این بانوی بی همتا یک درس مهم سیاسی برای همه است.

وی توضیح داد: بانوی دوعالم برای دفاع از حریم ولایت و امامت به شهادت رسیدند و شهدا چی ما نیز پای ولایت فقیه ماندند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مردم ایلام امروز خالق حماسه ای بی بدیل شدند و با حضور باشکوه و منسجم خود جلوه های زیبایی به مراسم دادند و بار دیگر با امام و رهبری و شهدا تجدید پیمان بستند.

به گزارش ایرنا، مردم ایلام امروز ۶۵ شهید گمنام و جاویدالاثر را تشییع کردند که ۶۰ تن از این شهیدان اواخر آذر ماه از طریق مرز مهران به عنوان شهدای تازه تفحص شده در نوار مرزی ایلام و عراق وارد خاک کشور شدند و به تهران برای شناسایی هویتی و دی ان ای فرستاده می شوند.

پنج شهید گمنام نیز هفته گذشته از تهران برای تدفین به استان ایلام فرستاده شدند که در استانداری، دانشگاه های پیام نور و فرهنگیان، پتروشیمی و روستای زنجیره از توابع شهرستان چرداول تدفین می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.