تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

رونمایی از محصولات جدید در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب

رونمایی از محصولات جدید در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب
تهران- امروز (جمعه، ۹ دی‌ماه) در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، از سه محصول جدید با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

امروز همزمان با افتتاحیه نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور وزیر نیرو از سه محصول جدید صنعت آب رونمایی شد. یکی از این تجهیزات موتور هیدرولیکی توزیع و انتقال آب است که نخستین موتور محاسباتی هیدرولیکی بومی کشور محسوب می‌شود.

شبیه‌سازی هیدرولیکی شبکه‌های تامین و توزیع، محاسبه دقیق فشار و دبی در نقاط شبکه، اتصال به ساختار هوشمند، تعریف کنترل و ضابطه بهره‌برداری، تعریف اِلمان‌های جدید(چاه)، حل EPS و Steady State، ارتباط با GIS و اتصال به Geo Database، تعریف نمودار کارکرد شیرها و پمپ‌ و تعریف الگوهای مصرف از قابلیت‌های این موتور به شمار می‌رود.

نرم‌افزار موتور هیدرولیکی بومی یا مهتاب توسط یکی از شرکت‌های داخلی تولید شده است.

عملگر برقی شیرآلات صنعتی قابل تنظیم، دیگر تجهیزی است که در نمایشگاه از آن رونمایی شد. این عملگر با سیستم کلاج اتوماتیک برای باز و بسته کردن و کنترل اتوماتیک شیرهای صنعت آب و فاضلاب با حمایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی طراحی و برای نخستین بار در کشور در شرکت آب و فاضلاب تهران بزرگ اجرا شده است.

مدیریت بهینه منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب، کاهش و رفع وابستگی به کشورهای خارجی، به دست آوردن دانش فنی داخل کشور توسط نخبگان داخلی و رفع نیازهای شرکت‌های آب و فاضلاب و سازمان‌های آب منطقه‌ای و نیروگاه‌های حرارتی، از اهداف طراحی این عملگر به شمار می‌رود. با طراحی این تجهیز، از خروج ارز به میزان افزون بر سه میلیون یورو در سال جلوگیری می‌شود.

عملگر برقی قابل تنظیم، دیگر تجهیزی است که در نمایشگاه در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال، نیروگاه‌های برق و صنایع سنگین و آب‌بر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر قطع و وصل جریان آب، سومین دستگاهی است که در جریان این رویداد نمایشگاهی از آن رونمایی شد. این تجهیز در شرایط اضطراری که پیشتر توسط شرکت‌های ژاپنی تولید می‌شد، در کشور و توسط متخصصان داخلی تولید و بومی‌سازی شده است. این تجهیز که حدود یک تن وزن دارد، با مشارکت یکی از شرکت‌های داخلی و پارک علم و فناوری خراسان رضوی طراحی و تولید شده است. در تهران ۴۰۰ دستگاه از این تجهیز مورد نیاز است که هم‌اینک ۳۰ دستگاه آن توسط شرکت پیشگام انرژی خاور در دست ساخت قرار دارد. با ساخت این تعداد دستگاه به میزان ۶ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

تامین آب شرب در شرایط بحران و زلزله، هدف اصلی از تولید این تجهیز است. این شیر بدون نیاز خارجی و با انرژی آب داخلی کار می‌کند و نیاز به انرژی برقی و بادی ندارد. این دستگاه در شرایط شکستگی خطوط و تاسیسات آب‌بر اثر زلزله و رانش زمین و فرسودگی مخزن، آب اضطراری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب امروز با حضور وزیر نیرو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت. در همین راستا از سه شهروند خوش مصرف به نمایندگی از خوش مصرف‌های خانگی و سه شرکت صنعتی خوش مصرف به نمایندگی از خوش مصرف‌های بخش صنعت تقدیر شد. همچنین از سه کارگر نمونه به نمایندگی از کارگرانی که در طرح‌های آبرسانی غدیر خوزستان، آبرسانی شهرکرد و همدان تلاش شبانه‌روزی داشتند، تقدیر شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.