تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

۸۴ واحد ایلام با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید احیا شده اند

۸۴ واحد ایلام با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید احیا شده اند
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۴ واحد تولیدی این استان با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید احیا شده اند.

شهریار عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم توسعه مباحث اقتصادی یکی از اولویت های اساسی دولت بوده بطوریکه طی این مدت و به همت تیم مدیریتی استان در مجموع تعداد ۸۴ واحد تولیدی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی افزود: از این تعداد ۲۹ طرح تولیدی صنعتی ، ۵۲ طرح تولیدی کشاورزی و سه طرح گردشگری بوده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: علاوه بر این ۱۸۷ واحد تولیدی رفع موانع شده و مشکلاتی نظیر آب ، برق ، مالیات و سرمایه در گردش با مصوبات ستاد تسهیل برطرف شده است.

عباسی تاکید کرد: تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته و امروز این تعداد واحد احیا شده نقش موثری در توسعه اقتصادی ایفا کرده و برای حدود چهار هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۶ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده که منجر به تحقق ۹۷ درصدی سهم استان گردیده و از این نظر ایلام جزو استان های پیشتاز به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: علاوه بر این ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۶۵۰ نفر اعتبار جذب شده است.

عباسی به حوزه سرمایه گذاری و اشتغال از محل تبصره ۱۸ پرداخت و اظهار داشت: ۶۸۰ طرح نیز از این محل با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز در دست پرداخت است.

وی یادآور شد: عملکرد کارگروه اشتغال استان در سامانه ملی رصد در مجموع با ۶۹ درصد تعهد اشتغالزایی و اشتغال چهار هزار و ۶۳ نفر باعث شده ایلام جزو استان های برتر کشور محسوب شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.