تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

نقد کتابفیلم یکی کم است در کانون ایلام

یکی کم است کتابخوانان سیار روستایی را افزایش داد

یکی کم است کتابخوانان سیار روستایی را افزایش داد
نگاه اقتصاد - کتابفیلم یکی کم است به مناسبت هفته کتاب،با حضور جعفر میر ناصری کارگردان و مسئول بخش انیمیشن صداوسیما در کانون ایلام نقد و بررسی شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،  با حضور جعفر میر ناصری فیلم ساز و کارگردان و مسئول بخش انیمیشن  صدا و سیما و مربیان هنری و فرهنگی  کانون ایلام کتابفیلم یکی کم است نقد و بررسی شد.در این نشست میرناصری به بررسی محتوا و پیام کتاب و تکنیک و ساختار انیمیشن آن پرداخت و نکات جالبی را ر مورد پیچیدگی های این کار و اهمیت توجه به جزییات آن بیان کرد.به اعتقاد این کارگردان،سازنده یکی کم است به خوبی زندگی روستایی و شیرینی و تلخی و فرهنگ مردم آن را در کوتاه ترین زمان به تصویر کشیده است و چنین شناختی به جذابیت پیام پنهان در محتوای کتابفیلم کمک کرده است.در ادامه این مسئول انیمیشن به پرسش های تخصصی مربیان در زمینه این کار پاسخ داد.

در این نشست جعفر گل محمدی مربی کتابخانه پستی نیز تجربه ی خود را از نقش فیلم انیمیشن یکی کم است در معرفی کتاب آن بیان کرد و گفت:ما این فیلم را در روستاها پخش کردیم و بچه ها پس از دیدن فیلم محذوب کتاب آن شدند  تا جایی که تقاضا برای کتابش بالا رفت و مجبور شدیم هر کتاب را با توجه به تعداد کمش به صورت نوبتی به چند نفر امانت دهیم و متوجه شدیم که وجود فیلم در کنار کتاب می تواند نقش  موثری را در معرفی و مطالعه کتاب داشته باشد.

علاوه بر این در کانون ایلام معرفی کتاب های پرخواننده کانون، ویژه برنامه پیک نشاط در مناطق کم برخوردار با محوریت کتاب،هر مرکز یک کتاب با معرفی کتاب های پر خواننده،کتاب-روستا-کودک در سه روستای استان،نشست تخصصی با حضور یک نویسنده مطرح کودک در حوزه قصه ،انجمن های مجازی ویژه نقد کتاب شعر و داستان،حضور در برنامه کشوری دو پنجره،جشن‌کتاب در مراکز کانون،و کارگاههای عمومی ویژه کتاب از مهم ترین برنامه های کانون ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخواتی به شمار می روند.

جعفر میرناصری  مهمان این نشست کارشناس گرافیک است و مسئولیت واحد انیمیشن صدا و سیمای مرکز ایلام را بر عهده دارد و  کارگردان و انیماتور نیز هست.

ساخت بیش از ۳۰۰۰دقیقه انیمیشن در استان ایلام . از جمله سریال مرد مهربان -سریال قصه های انوار – سریال گلهای افتابگردان – انیمیشن های کوتاه . وصل – نخکش – ریسه . سکوت . پیله . بر بام آسمان . آینه . و ….کارگردانی مستند های . اوای ایل . انها که نرفته اند . آشنایی . بلاجویان . بشنو از دل و…. کارگردانی فیلم داستانی . یحیی و …. را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان اصلی ترین فعالیت کانون به شمار می رود که تمام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری آن نیز براساس کتاب های موجود در قفسه های مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا می شوندبه شکلی که  هر فعالیتی که انجام می گیرد از شعر و داستان و نوشتن گرفته تا نمایش و کاردستی و عروسک سازی و قصه گویی و دهها فعالیت دیگر حتما برپایه ی کتاب شکل می گیرند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن  هم زمان هم به صورت مجازی و هم  حضوری  انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری   در فضای مجازی و حضوری  به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.

علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.
درفصل جاری پاییز  کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۲۸ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.