تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

مشاور رییس جمهور: خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور نداریم

مشاور رییس جمهور: خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور نداریم
ارومیه - مشاور رییس جمهور در امور اقوام، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هیچ خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور نداریم و همه ما با هم متحد هستیم.

 

ماموستا عبدالسلام کریمی روز چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه افزود: در ایران اسلامی ما هیچ خط کشی بین شیعه و سنی، زن و مرد، مسیحی و کلیمی و پیروان سایر ادیان و مذاهب نداریم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم ترجمه علمی زبان گویای مقام معظم رهبری است و او مذاهب را همانند پنج انگشت دست می‌دانست که از یک ریشه تزریق می‌کند، اظهار کرد: اصول دین ما یکی است و همه مسیحی و کلیمی و در هر دینی که باشیم به این اصول معتقد و پایبند هستیم.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه حاج قاسم خود را سرباز صفر معرفی می‌کرد و هیچ جایی خودستایی نکرده و در بند دین و قوم خاصی نبود و بین مذاهب فرقی قایل نمی‌شد، ادامه داد: جامع الشرایط بودن حاج قاسم باعث شده بود که سوریه‌ای، عراقی و لبنانی و دیگران او را از خود بدانند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است، اضافه کرد: این استان سوق الجیشی و هم رنگین کمان اقوام و ادیان است و زیبایی رنگین کمان در کنار هم بودن در کمال وحدت و برابری است.

ماموستا کریمی یادآور شد: اقتدار کشورمان در سایه همین کنار هم بودن و وحدت بدست آمده است و هر چه بیشنتر در کنار هم باشیم اقتدار کشور را بیشتر کرده و آن را در مقابل توطئه دشمنان بیمه می‌کنیم.

مشاور رییس جمهور تاکید کرد: آذربایجان غربی به خاطر همجواری با چند کشور می‌تواند دیپلماسی خوبی داشته باشد و کارهای فرهنگی انجام دهد.

مشاور رییس جمهور به برخی دیدگاه‌ها و سخنان دشمنان در خصوص سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: دشمنان حاج قاسم را «دشمن قابل احترام»، قوی ترین مرد خاورمیانه، فرمانده سایه و برخی نام‌های دیگری عنوان کرده‌اند که همگی نشان از جایگاه بالا و مقتدرانه این فرمانده دلاور است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.