تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

ناشران و نهادهای بین المللی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کنند

ناشران و نهادهای بین المللی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کنند
ایلام - مدیرکل مجامع، تشکل ‌ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فروش مجازی و فیزیکی نمایشگاه امسال کتاب تهران ۲۵۰ میلیارد تومان بود، گفت: دی ماه جاری ناشران، دستگاه ها و نهادهای بین المللی کشور برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کنند.

 

اسماعیل جانعلی پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح ها و برنامه های فرهنگی شهرستان ایوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شروع کار ثبت نام ناشران و فعالان حوزه کتاب برای شرکت در سی و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ثبت نام ناشران خارجی در آذرماه به اتمام رسید و در دی ماه ناشران و نهادها و دستگاه های بین المللی برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند.

وی افزود: همچنین هفتمین دوره شهری و نهمین دوره روستایی و عشایری دوستدار کتاب در رویداد پایتخت کتاب ایران که ناظر بر کارنامه و برنامه فعالیت های کتابخوانی است، برگزار می شود که در این رویداد مناطق شهری، روستایی و عشایری دوستدار کتاب شناسایی و حمایت می شوند ، در جشنواره سال گذشته در بخش روستایی و عشایری ۲۸۰ منطقه عشایری و روستایی شرکت کردند.

جانعلی پور به هشتمین دوره جشنواره اعطای جایزه فیروزه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در جشنواره امسال علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۲ دستگاه دیگر از جمله صندوق های اعتباری هنر و کارفرینی امید، وزارتخانه صنعت معدن و تجارت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت علمی ریاست جمهوری با هدف تکمیل زنجیره خدمت و حمایت از فعالان فرهنگی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جایزه ارزشمند توجه به صنایع فرهنگی خرد و دست ساز هنرمندان و ناظر بر تولید و انتشار محصولات فرهنگی چون اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و سایر هدایای فرهنگی با هویت ایرانی اسلامی است و از پوستر و سامانه هشتمین دوره این جایزه رونمایی شده و آیین نامه آن به زودی برای استان ها ابلاغ می شود.

مدیرکل مجامع، تشکل ‌ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته تعداد هشت هزار اثر از ۲ هزار هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، تاکید کرد: اما در جشنواره امسال کیفیت بخشی به آثار ارسالی جشنواره فیروزه از اولویت های مهم برگزارکنندگان آن است.

وی در خصوص وضعیت فعالیت های فرهنگی در استان ایلام هم توضیح داد: ایلام قابلیت های فرهنگی متعددی در حوزه های مختلف از جمله دست سازه های فرهنگی دارد که باید این آثار هنری در سطح ملی و حتی بین المللی معرفی شوند و زمینه برای تولید انبوه، بارازیابی و صادرات این آثار فراهم شود و صاحبان ایده های خلاقانه هم به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران معرفی شوند.

جانعلی پور یادآور شد: توسعه فضاها و برنامه های فرهنگی از مهمترین اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان های مختلف از جمله ایلام است و در این راستا ضمن دیدار با فعالان حوزه های مختلف فرهنگی ازجمله شخصیت های حقیقی و حقوقی نظیر ناشران و کتاب فروشان در احصای نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگ تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران این معاونت برای بازدید از وضعیت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی به استان ایلام سفر کرده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.