تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

فرماندار آبدانان: عدالت اقتصادی و رانت زدایی مهمترین مزایای طرح اصلاح یارانه معیشتی دولت است

فرماندار آبدانان: عدالت اقتصادی و رانت زدایی مهمترین مزایای طرح اصلاح یارانه معیشتی دولت است
ایلام - فرماندار شهرستان آبدانان گفت: اجرای عدالت، فسادزدایی، تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت روانی از مهمترین مزایای طرح جدید اصلاح یارانه های معیشتی دولت سیزدهم است.

 

یدالله حاتمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما مواجهه منطقی و علمی با مشکلات و نواقص طرح اولیه هدفمندی یارانه ها را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: در روش قبلی ضمن وجود رانت و فساد و عدم اثرگذاری در بهبود وضعیت قشرهای کم بضاعت، برخوردارترین قشرجامعه ( دهک دهم) بین ۱۹ تا ۲۳ برابر بیشتر از فقیرترین قشر( دهک اول) یارانه سوخت و دارو و دیگر مایحتاج عمومی استفاده می کردند.

وی شکل گیری رفتار و سبک غلط زندگی در جامعه را از دیگر مشکلات قانون قبل توزیع یارانه ها عنوان کرد و افزود: از نگاه کارشناسان اقتصادی توزیع یارانه ها با سبک و سیاق قبل رونق قاچاق، تضعیف تولید ، ناکارآمدی صنعت و رکود بازار کسب و کار را بدنبال داشت.

فرماندار آبدانان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت گندم در داد و ستدهای جهانی اضافه کرد: اگر دولت آقای رئیسی بلافاصله نسبت به این تحولات اقتصادی واکنش مناسب و بموقع نشان نمی داد، بدون تردید با کشور با چالش های جدی در بخش تامین و توزیع کالاهای اساسی و عدم کنترل روند خطرناک قاچاق و هدررفت منابع روبرو می شد.

حاتمی، اصل پرداخت یارانه را یک راهبرد تعدیل کننده جهانی توصیف کرد و یادآور شد: شکل تقسیم و توزیع یارانه، شیوه پرداخت و میزان و منبع آن امری مهم و حائز اهمیت است که چنانچه با دقت و حساسیت اجرا نشود، منجر به وخیم ترشدن معیشت مردم ، افزایش تورم ، بزرگ ترشدن حجم دولت و کاهش اشتغال در جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصمیم دولت سیزدهم برای واقعی کردن یارانه های چهار قلم از مواد خوراکی عموم مردم تصمیمی بجا، ضروری ، مقتدرانه و به سود مردم است که خواب مفسدان اقتصادی و رانتخواران فرصت طلب را پریشان کرده است.

فرماندار آبدانان با بیان این موضوع که درمان بیماری اقتصادی ممکن است در مرحله مقدماتی دردآور نیز باشد، تصریح کرد: شایسته است آحاد مردم ، دلسوزان انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه با تبیین هوشمندانه موضوع و تشریح موقعیت جامعه افکار جمعی را آگاه و اقناع کنند که با ترجیح منافع درازمدت جامعه بر مسائل کوتاه مدت و مراعات دقیق موازین قانونی، دولت انقلابی را در به سرانجام رساندن برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت و کاهش فشارهای معیشتی بر مردم یاری کنند.

نظارت مستمر بازرسان بر وضعیت بازار، برخورد شدید با هنجارشکنان، گرانی نامتعارف میوه وتره بار، ضرورت صدور فاکتور واقعی برای اجناس و کالاها، نقش سازنده خبرنگاران در رفع مشکلات و هدایت جامعه و کارآمد شدن مدیران دستگاه های اجرایی از دیگر مباحث مهمی بود که فرماندار آبدانان به آنان تاکید و خواستار رفع عملی این معضلات شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.