تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

مهندسی فکر و اندیشه دانش آموزان بسیار مهم تر از تجهیزات و امکانات است

مهندسی فکر و اندیشه دانش آموزان بسیار مهم تر از تجهیزات و امکانات است
ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: مهندسی فکر و اندیشه دانش آموزان بسیار مهم تر از تجهیزات و امکانات است، چراکه دشمنان بر این موضوع متمرکز شده اتد

 

محمدسبحان حسنی روز شنبه در همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: جایگاه آموزش و پرورش جایگاهی رفیع و ارزشمند در جامعه است

وی یادآور شد: یکی از شاخص های بارز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل جنبه فرهنگی آن بود که در وصیت نامه ایشان و فرمایشات ایشان بارها مورد تاکید قرار گرفته است ‌و نقش مهمی در سالم سازی و تقویت بعد معنوی جامعه و توصیه های در خصوص داشته اند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه باید این فرمایشات را سرمشق خود را قرار داده و در راستای پیاده سازی آن گام برداریم ، چراکه در ادامه این مسیر همواره به مسأله فرهنگ و آموزش و پرورش و تحقیق تاکید داشته اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطالب بسیار ارزشمند کاربردی و راهگشا بیان و در اختیار مدیران نظام و جامعه گذاشتند که باید مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر با الگوی گیری از این فرمایشات حرکت کنیم.

حسنی ابراز کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دغدغه همه مسوولان توجه به توسعه و پیشرفت جامعه و در راس آن در حوزه تعلیم و تربیت بوده است اما این توجهات باید بیش از گذشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: دشمنان نظام و انقلاب در کنار هر تهاجمی که داشته اند از پیوست فرهنگی بهره برده اند، چرا که عمق ، اثرگذاری و ماندگاری پیوست های فرهنگی بیشتر است و بر این اساس تهاجم فرهنگی را در راس کار قرار داده اند.

وی با تاکید بر حضور مسوولان در فضای مدارس و در بین دانش آموزان، افزود: اگر ارتباط مسوولان با نسل جوان و دانش آموزان تقویت شود، بسیاری از مشکلات و چالش های ما در حوزه مدارس و دانش آموزان حل می شود.

حسنی بیان کرد: این خلا شناختی که نسل امروز دارد، ناشی از کوتاهی ما از شناساندن مکتب غنی اسلام به نسل جوان است ، همه ما مسوول هستیم و هر کسی در جایگاه خود باید در این حوزه به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: ما از پشتوانه غنی فرهنگی ایرانی و اسلامی بهره می بریم و در این حوزه دست ما غنی است ، بسیاری از علوم روز دنیا از کشورهای اسلامی به دنیای غرب راه یافته است و باید این داشته ها را برای نسل جوان تبیین کرد.

حسنی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب بیانات رهبر آگاه، هوشیار، بیدار و مدیر و بصیر نظام بسیار راهگشا بوده است ، ایشان هیچگاه در بیانات خود از ناامیدی دم نزده و همواره نگاه ایشان نگاه امیدآفرینی و حرکت رو به جلو بوده است.

وی افزود: نیازمندی های ما در حوزه امکانات و تجهیزات در حوزه آموزش و پرورش بسیار لازم است و بنده از خیرین مدرسه ساز که کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهند، تقدیر می کنم اما باید در زمینه ساخت و مهندسی فکر و اندیشه نسل جوان و دانش آموزان بسیار مهم تر از امکانات و تجهیزات است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: رسالت معلمان یک تکلیف بسیار خطیر و ارزشمند است، هر کس به اندازه داشته خود می تواند تاثیرگذار باشد که باید این داشته ها را به جامعه و دانش آموزان عرضه و معلمان را تکریم و قدر آنها را دانست ، نگاه دولت هم همین است که معیشت معلمان نیز مورد توجه قرار گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.