تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۲

درخشان: انتخاب مربیان خارجی با چالش‌هایی همراه خواهد بود

درخشان: انتخاب مربیان خارجی با چالش‌هایی همراه خواهد بود
تهران-  پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: انتخاب مربیان خارجی در این برهه با چالش‌هایی همراه خواهد بود؛ با این وجود تکلیف کادر فنی تیم ملی باید مشخص شود، چرا که با گذشت زمان این انتخاب سخت خواهد شد.

حمید درخشان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص سرمربی آینده تیم ملی، اظهار کرد: به طور قطع انتخاب مربیان خارجی در شرایط موجود می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، چرا که با شرایط لیگ، بازیکنان و فرهنگ ایران بیگانه هستند. در هر صورت صرفه‌نظر از اینکه سرمربی آینده تیم ملی خارجی باشد یا داخلی، باید تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص شود، چرا که با گذشت زمان این انتخاب سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: درخواست و خواهش من از فدراسیون فوتبال این است که اگر به دنبال استخدام سرمربی داخلی یا خارجی است این اقدام را سریع انجام دهند تا زمان کافی برای برنامه‌ریزی داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا «جواد نکونام» می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی باشد، توضیح داد: من اسم شخصی را نمی‌برم، بلکه فدراسیون فوتبال روی گزینه‌ها بررسی خواهد کرد و تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اینکه گزینه‌های دیگری همچون کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ نیز گفت: فدراسیون فوتبال باید رزومه گزینه‌ها را به خوبی بررسی کند تا مشخص شود که این نفرات با این رزومه می‌توانند به تیم ملی کمک کنند یا خیر. من نظر خاصی درباره این ۲ مربی ندارم.

درخشان همچنین درباره بلاتکلیفی کادر فنی تیم امید خاطر نشان کرد: مشخص شدن انتخاب کادر فنی تیم امید در شرایط موجود بسیار حساس‌ و باید در اولویت قرار بگیرد چرا که در سال‌های اخیر تجربه بدی در انتخاب کادر فنی این تیم داشته‌ایم. ضمن اینکه وقتی کادر فنی تیم امید را انتخاب کردیم باید به آنها زمان بدهیم. انتخاب سرمربی برای زمان کوتاه فایده‌ای ندارد. اگر به کشورهای همسایه خود نیم نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که آنها برای موفقیت و حضور در المپیک برنامه‌ریزی بلندمدتی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسامی زیادی مطرح می‌شود و باید دید فدراسیون در نهایت با چه گزینه‌هایی برای تیم ملی و تیم امید به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید. مهم این است که چه فردی با چه رزومه‌ای معرفی شود تا بتواند برای تیم ملی تاثیر زیادی داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.