تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

تخصیص پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد میمه

تخصیص پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد میمه
ایلام - نماینده شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی سد میمه در شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

بهزاد علیزاده روز دوشنبه در دیدار مردم روستاهای فرخ آباد بالا ، پایین و شورماهی بخش مرکزی شهرستان دهلران اظهار داشت: سدهای میمه و سیکان از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو هستند و امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ برای سد میمه تامین اعتبار شد.

وی افزود: این سد زمینه آبیاری بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی منطقه را فراهم می کند.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای طرح هادی ، ۱۵ میلیارد ریال زمین چمن مصنوعی و ۶۰ میلیارد ریال هم از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت برای ساماندهی تقاطع ورودی روستای فرخ آباد اختصاص یافته است.

علیزاده یادآور شد: همچنین برای احداث مدرسه این روستا ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که دهه فجر کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به مطالبه کشاورزان در خصوص تمدید تسهیلات اضافه کرد: این موضوع نیازمند مصوبه دولت است که امیدواریم بزودی محقق شود.

نماینده شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلام از پیگیری ها برای رفع مشکلات طرح هادی روستاها خبر داد و افزود: تعویض شبکه و خط انتقال آب شرب فرخ آباد برای سال آینده پیش بینی شده است.

علیزاده با اشاره به مشکلات پل شهید سلطانی برای تردد کشاورزان گفت: از محل اعتبارات نفت ۲۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است.

فرماندار ویژه دهلران هم از اقدامات لازم برای مطالعه طرح هادی روستای فرخ آباد بالا خبر داد و گفت: موارد و موضوعات مختلف مردم را پیگیری خواهیم کرد.

لطیف صادقی گفت: اجرای طرح هادی در سطح ۱۳ روستای شهرستان با اعتباری معادل ۱۰۵ میلیارد ریال شامل جوی و جدول ، شن ریزی و بیس و آسفالت از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون انجام شده است.

وی تهیه و تجدید نظر طرح هادی ۱۹ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و تهیه و تجدید نظر طرح هادی ۱۲ روستا با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: پرداخت ۸۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه احداث مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان طی یکسال گذشته با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال انجام شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.