تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

فرماندار کلات نادر در گفتگو با نگاه اقتصاد عنوان کرد:

ایجاد ۲هزار طرح اشتغالزا با مشارکت کمیته امداد امام(ره) در اقصی نقاط این شهرستان  + گزارش تصویری

ایجاد ۲هزار طرح اشتغالزا با مشارکت کمیته امداد امام(ره) در اقصی نقاط این شهرستان  + گزارش تصویری
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد:

 

 

عزم مسئولان شهرستان کلات بر این است تا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان به سمت خودکفایی هدایت شوند و ظرفیت‌های روستایی با محوریت تولید و مولدسازی احیا گردد.

 

علی صلاحی فرماندار شهرستان کلات در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد با گریزی بر امکانات بالقوه و بالفعل این شهرستان خاطرنشان ساخت: کلات یک منطقه کوهستانی است که در شمال مشهد مقدس و به عنوان همسایه جنوبی کشور ترکمنستان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و در عین حال ماندگار کمیته امداد امام در این منطقه، در حوزه های اشتغال زایی و خودکفایی خانوارها افزود: در سال جاری ایجاد حدود ۲۰۰۰ طرح به همت کمیته امداد و حضور جناب آقای فیروزآبادی معاون محترم این نهاد، با همکاری معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی مصوب و در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در قالب انعقاد تفاهمنامه توسط جناب آقای بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و استاندار خراسان رضوی مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خودکفایی خانوار و اشتغالزایی اختصاص یافته است که در حال معرفی افراد به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات مورد نظر هستیم .

فرماندار کلات نادر در ادامه ابراز امیدواری نمود با توجه به مشخص شدن مخاطبین در روستاهای مختلف و… و اطمینان از اینکه بتوان این موضوع را به خوبی مدیریت کرد، مسیر همکاری از طریق نهادها و سازمانهای مربوطه بخوبی هموار گردد.

وی افزود:برای هر رسته و شغلی شبکه‌های پشتیبانی مشخص گردیده تا اعتبارات تخصیص یافته به انحراف نرود و کاملا در بستر تولید استفاده شود، لذا می‌طلبد مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه همراهی لازم را به انجام رسانند، تا مسیر برای حرکت هرچه تمام‌تر در جهت اعتلاء و پیشرفت منطقه و اشتغال پایدار خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد هموار گردد.

ایشان در پایان با تأکید بر اینکه منطقه کلات یکی از بکرترین و در عین حال آبادترین مناطق کشور به لحاظ تنوع زیست محیطی و بهره‌مندی از سه سد مهم تأمین آب شرب و کشاورزی، آبشارهای مختلف اعم از آبشار قره سو، ابنیه‌های تاریخی، کاخ خورشید، بند نادری و ۶۰ بنای تاریخی که به ثبت ملی رسیده است گفت: این خطه از کشورمان ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، بوم گردی، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی (گلیم بافی و ابریشم بافی) و… را دارد/سیدخلیل سجادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.