تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

ایلام در تدارک گرامیداشت فجر چهل و چهارم

ایلام در تدارک گرامیداشت فجر چهل و چهارم
ایلام - دستگاه های مختلف اجرایی استان ایلام در آستانه چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی خود را مهیای برگزاری آیین های این ایام کرده اند.

 

نشست روسای کمیته های ستاد گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایلام با حضور اعضا در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به ریاست حجت الاسلام چراغی پور برگزار شد.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در این نشست با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جشن های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری با تعامل بین دستگاهی همه نهادها در نقاط شهری و روستایی خواهیم داشت.
حجت الاسلام علی چراغی پور با بیان اینکه قشر جوان امروز آینده سازان کشور هستند و لازم است که همه دست اندرکاران و مدیران دستاوردهای نظام را برای این قشر تبیین کنند، یادآور شد: بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته به ویژه برای نسل جوان و نوجوان محور برنامه های دهه فجر سال جاری است که لازم است که فعالیت های که در طول این سال ها انجام شده را برای اقشار مختلف تبیین و اطلاع رسانی شود.
وی با تاکید بر اینکه ۲۵ کمیته به عنوان کمیته های تخصصی وظیفه اجرای برنامه ها و فعالیت های گرامیداشت دهه فجر را برعهده خواهند داشت، افزود: در سطح شهرستان های استان نیز ۱۷ کمیته برای برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر فعالیت خواهند کرد.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های نشاط آور و جذاب با محوریت مردم و حضور اقشار مختلف به ویژه نسل جوان در دهه فجر سال جاری، گفت: بایستی هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای مختلف وجود داشته باشد که برنامه های سال جاری به بهترین نحو ممکن برگزار شود.
چراغی پور با تاکید بر اینکه پنجم بهمن ماه سال جاری به استقبال برنامه های دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند ایران اسلامی خواهیم رفت، افزود: در پنجشنبه آخر هفته و همزمان با ایام الله دهه فجر برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیز در سطح استان برگزار می شود و همچنین در ۱۲بهمن نیز برنامه های ویژه ای برگزار و یک‌ جشن بزرگ در یکی از روستاها پرجمعیت استان اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه انتظار می رود کمیته های مختلف ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان برنامه های ها خود را در اسرع وقت به این ستاد اعلام کنند، ابراز کرد: نشست هماهنگی برنامه های هر کمیته برگزار و مصوبات این نشست ها نیز ارسال گردد.
نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: این برنامه ها با حضور هنرمندان در سطح شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
عبدالحسین محمدی یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، اجرای نمایش های طنز خیابانی، اجرای موسیقی محلی در شهرستان ها، برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر انقلاب، آیین اهدای کتاب در مصلی برگزاری نماز جمعه در مساجد شهرستان ها و ایستگاه نقاشی کودک و نوجوانان، جشن های بزرگ انقلاب، عصر شعر و خاطره، دیدار با خانواده معظم شهدا، نمایشگاه هنرهای تجسمی، اکران فیلم های فجر در استان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اعزام گروه های نمایش های خیابانی و برگزاری ورکشاپ های هنری در سطح شهرستان ها از جمله برنامه های فرهنگی در سطح استان به شمار می روند.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر با عنوان کاروان انقلاب پوشش داده می شود، گفت: پخش مستندهای انقلاب اسلامی، برنامه های جشن های انقلاب در سطح شهرستان ها، پوشش برنامه ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله دیگر برنامه های صدا و سیمای مرکز استان در ایام الله دهه فجر است.
مرادی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای پخش زنده جشن های انقلاب در تمام نقاط استان وجود دارد، ابراز کرد: ۱۱ گزارش تولیدی از سطح شهرستان های استان با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد و در حوزه های صدا و سیما برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.
کمالی، مدیر روابط عمومی دادگستری استان ایلام نیز از اجرای برنامه های مختلف در این نهاد در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدا، برگزاری نشست خبری و ارائه گزارش عملکرد توسط ریاست دادگستری، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح ادارات و دستگاه های تابعه در سراسر استان از جمله برنامه های این نهاد در دهه فجر سال جاری است.
نوروزی، نماینده آموزش و پرورش استان اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری توسط دانش آموزان خواهران مقطع متوسه اول در مرکز استان در یوم الله ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: برنامه گلبانگ انقلاب در سطح مدارس استان با حضور مسئولان در ۱۲ بهمن ماه برگزار و مدارس در این ایام آذین بندی و در راستای پیرانی: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه های متنوعی برگزار و در شبکه شاد نیز فعالیت های رسانه ای انجام می شود و ۲۲ عنوان برنامه برای این ایام تدارک دیده شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این نشست، گفت: برنامه شادمانی در روستا با همکاری امور عشایری و صدا و سیمای استان در روستاهای استان برگزار می شود، همچنین برگاری مسابقه پرچم پرافتخار من در سطح مدارس و رونمایی از پویانمایی محصول کانون، اجرای برنامه های قصه گویی در ایام الله دهه فجر به مدت ۱۰ روز و دعوت از خاطره سازان انقلاب از جمله برنامه های کانون در استان است.
فاطمه رستگار با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی و مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در راستای تقویت برنامه ها، یادآور شد: هدف از اجرای این برنامه ها، تبیین و آشنایی هر چه بیشتر کودکان با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
بلوچی، نماینده اتاق اصناف از آذین بندی واحدهای صنفی در ایام الله دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: ۱۲ هزار واحد صنفی استان می توانند از تخفیفات ویژه ۴۴ درصدی در صدور و تمدید پروانه های صنفی برخوردار شوند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام نیز از اختصاص جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی عوارضات ساختمانی به میزان ۲۰ درصد در مورد افراد خوش حساب خبر داد و گفت: شهروندان ایلامی می توانند برای برخورداری از تخفیف از یکم تا ۲۵ بهمن ماه به شهرداری ایلام مراجعه کنند.
محمد سلطانی از آذین بندی شهر ایلام در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: خرید ۵ هزار پرچم و ۱۰ هزار متر ریسه و نصب ۵۰ بنر بزرگ ویژه دهه فجر در سطح شهر و ریسه بندی و روشنایی معابر از دیگر اقدامات شهرداری در ایام الله دهه فجر است.
سرپرست خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه با توجه به هجمه های گسترده نظام استکباری و دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، برنامه های دهه فجر بایستی پیوست رسانه ای داشته باشند، گفت: بیان و اطلاع رسانی دستاوردهای دستگاه های اجرایی در واقع بیان دستاوردهای نظام اسلامی است و رسانه های استان در این زمینه همواره پای کار بوده و هستند.
عظیم پیرانی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ رسانه ای است، افزود: رسانه های معاند در تلاش هستند با گسترش حوزه نفوذ خود در جامعه، تاثیرگذاری لازم را برای رسیدن به اهداف شوم خود بر جامعه داشته باشند و در مقابل نیز رسانه های داخلی نیز باید با تبیین صحیح دستاوردها و بیان واقعیت ها حوزه نفوذ و تاثیرگذاری خود را تولید محتوای فاخر افزایش دهند.
نماینده روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری باشکوه برنامه های گرامیداشت دهه فجر، گفت: نشست هماهنگی با مجموعه نیروهای روابط عمومی استانداری ایلام در خصوص برنامه های دهه فجر برگزار و شرح وظایف هر کدام از نیروها این واحد برای برنامه های دهه فجر مشخص شده است.
سعید فیروزی افزود: به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای برنامه های دهه فجر، هفته آینده نشستی با اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی برگزار و برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای باشکوه برنامه‌های دهه فجر خواهد شد.
وی بر آذین بندی و فضاسازی استانداری ایلام، دستگاه های اجرایی و فرمانداری‌ها با بنرهای مربوط به دهه فجر تاکید کرد و گفت: تلاش داریم فضاسازی، آذین بندی، نصب بنر و تبلیغات محیطی در ایام الله دهه فجر امسال بسیار باشکوه تر از سال گذشته باشد.
فیروزی اضافه کرد: انعکاس رسانه ای برنامه های دهه فجر در قالب های ( تصاویر، خبر، کلیپ ویدیو، اینفوگرافی و گزارش خبری ) تجمیع و ارسال خواهد شد.
وی گفت: کمیته اطلاع رسانی خبرگزاری ها و نشریات مکتوب برنامه منسجمی را در طول دهه فجر سال جاری با همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و خبرگزاری های فعال برای تولید محتوا و پوشش خبری مناسب دستاوردهای نظام و دولت در استان تدارک دیده است.
وی ابراز کرد: دفتر خبرگزاری ایرنا در ایلام از آمادگی لازم برای حضور مدیران کمیته های ستاد دهه فجر و دستگاه های اجرایی استان برا تشریح دستاوردها و عملکرد حوزه های مرتبط برخوردار بوده و تعامل لازم را با سایر اعضای کمیته اطلاع رسانی خواهد داشت.
حجت الاسلام سفیدخانی، نماینده کمیته امداد استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۵ کانون فعال محله در سطح استان برنامه های ویژه ای را برای گرامیداشت دهه فجر سال جاری تدارک دیده اند، گفت: یکی از ضروریات امروز، تبیین خدمات انقلاب اسلامی در بستر فضای مجازی است و این نهاد در استان برای دهه فجر سال جاری خدمات ویژه ای را به مددجویان ارائه خواهد شد و ۳۲ عنوان برنامه در این راستای در سطح استان برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.