تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

در همایش «بومی‌سازی کاتالیست مطرح شد:

صادرات کاتالیست به کشورهای منطقه/ استفاده از کاتالیست ایرانی زمانی یک رویا بود

صادرات کاتالیست به کشورهای منطقه/ استفاده از کاتالیست ایرانی زمانی یک رویا بود
تهران- مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو اظهار کرد: هنگامی که بحث تولید کاتالیست در ایران مطرح شد رقبای ما خواب آن را هم نمی‌دیدند دستشان از بازار ایران کوتاه شود.

 

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، چهارمین همایش بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ دی) با حضور فعالان صنایع فولاد و کاتالیست در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

امیر هومن کریمی وثیق، در این مراسم صنعت فولاد را یکی از صنایع پیشرو در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: زمانی که بحث تحریم‌ها مطرح شد شاید بسیاری فکر نمی‌کردند که زمانی در بخش‌هایی مانند کاتالیست نیز در دسترسی‌ها دچار مشکل شویم اما در این سال‌ها با اعتماد شرکت‌هایی مانند فولاد خوزستان شرایط به سمتی پیش رفته که در این عرصه صاحب تولیدات داخلی شده و این صنعت را به‌نوعی بومی‌سازی کرده‌ایم.

مهندس کریمی ادامه داد: زمانی استفاده از کالای ایرانی در این حوزه برای ما و بسیاری در مرزهای خارج از کشور، یک رویا بود اما اکنون کاتالیست‌های ما در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی بهتر از نمونه‌های خارجی قبلی هم هستند. این اتفاق با تلاش جوانان این مملکت و مدیران تصمیم‌گیرنده‌ای که اعتماد کردند محقق شده است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین اظهار کرد: تنها راه ماندن در این فضا این است که امید را ترویج دهیم چرا که ملتی که امید نداشته باشد، شرایط خوبی نخواهد داشت.

وی گفت: در فضای فعلی بسیاری از ما گرفتار مشکلاتی مانند قطع گاز یا بی‌برقی هستیم اما نباید این شرایط ما را ناامید کند. باید گذشته و مشکلات را به یاد داشته باشیم.

کریمی وثیق در ادامه با اشاره به برگزاری چند دوره همایش مرتبط با صنعت کاتالیست از سوی شرکت نفت و گاز سرو، اظهار کرد: در همایش امسال از چند کاتالیست جدید نیز رونمایی خواهد شد که البته این کاتالیست‌ها در گذشته در فولاد خوزستان بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته‌ و کارکرد آنها بررسی شده است.

چهارمین همایش بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن ۲۸ دی تا ۱ بهمن در جزیره کیش درحال برگزاری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.