تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

نماینده ایلام:

مردمی‌کردن بودجه در دولت سیزدهم مقدمه نگاه جهادی و حرکت انقلابی است

مردمی‌کردن بودجه در دولت سیزدهم مقدمه نگاه جهادی و حرکت انقلابی است
ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ریزی مردمی دولت سیزدهم مقدمه نگاه جهادی و حرکت انقلابی است، گفت: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در این دولت و در نظام بودجه‌ریزی ۲۶ درصد افزایش یافته است.

علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سیروان با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برکت خدا در وحدت نیروهای انقلابی است و هر چه این وحدت بیشتر باشد، ماحصل کار هم نمود بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر توفیقی در استان حاصل شده است، به دلیل همین هارمونی و وحدت در استان بین مسئولان است، دولت سیزدهم از مردم بوده و برای مردم تلاش می کند و در همین استان، استاندار ایلام برای آگاهی و پیگیری از مشکلات مردم، هر هفته به یکی از شهرستان های استان سفر می کند.

نماینده مردم ایلام ، مهران، ایوان ، سیروان، چرداول، هلیلان ، چوار و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش ما این است متناسب با شان استان برای توفیق ایلام تلاش کنیم، گفت: نظام بودجه ریزی قبلا بر اساس مساحت و جمعیت بود و در دولت سیزدهم یک پارامتری دیگری با عنوان ضریب محرومیت در نظام بودجه ریزی تاثیرگذار شده است که این امر نقش مهمی در توزیع بودجه بر اساس عدالت دارد.

بسطامی تاکید کرد: یکی از مهم ترین موضوعات و کارهای مدیران بحث تملک دارایی ها در سطح کشور است که بر اساس تدبیر مدیران اجرایی در استان امید است شاهد تلاش برای رفع مشکلات مردم و اختصاص اعتبارات مناسب باشیم.

وی با بیان اینکه دولت بودجه ریزی ۱۴۰۰ را مردمی کرد و بودجه ریزی بر اساس تملک دارایی های سرمایه ای در کشور و اینکه از هزینه کم کنیم و سرمایه گذاری زیرساختی انجام شود، مقدمه ای بر یک حرکت جهادی و نگاه انقلابی است، گفت: یکی از مهم ترین شاخص های بودجه ریزی، رشد تملک دارایی های سرمایه ای است که در اختیار استان های کشور قرار گرفته و در دولت سیزدهم بودجه تملک دارایی هایی سرمایه ای در نظام بودجه ریزی ۲۶ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث مصارف و هزینه ها در نظام بودجه ریزی داشته است بطوریکه در بودجه ۱۴۰۰ در بحث توجه به معیشت مردم و اقشار آسیب پذیر ۳۸ درصد رشد اعتبارات در نظر گرفته شد، بیان کرد: این امر نشان دهنده توجه دولت در بحث مردمی سازی بودجه و نگاه به محرومان جامعه با رعایت ضریب محرومیت است.

بسطامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ایستادن بر داشته ها و ظرفیت های خود است، گفت: این دولت مصمم است حفره های خالی را با تدبیر مدیران اجرایی پر کند و ما امیدوار به تلاش جهادی مدیران اجرایی و دولت هستیم که البته این امر در سایه وحدت شکل می گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان سیروان یادآور شد: سال گذشته برنامه های مختلفی برای شهرستان انجام شده است که به لطف خدا جاده چشمه چاهی به زنگوان و بخش مرکزی در دست اقدام و آسفالت است، ولی مهم ترین مشکل مردم منطقه پمپاز آب است.

بسطامی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان یک پروژه بزرگ در سیروان است که مسائلی را برای مردم ایجاد کرده است که باید این کارخانه به وظایف خود در باب مسئولیت های اجتماعی و کمک به مردم منطقه اقدامات لازم را انجام دهد و در بحث مالیات ارزش افزوده نیز نگاه بر اساس عدالت در توزیع باشد.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبارات دولتی در این شهرستان به صورت قطره چکانی بوده است اما مسئولان اجرایی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که پاسخگویی مردم این استان باشند.

امام جمعه سیروان اظهار کرد: این شهرستان در دولت جدید حرکت ها و اقدامات خوبی را در راستای توسعه تجربه می کند و هنوز جای کار هم زیاد دارد و با عنایت مسئولان و تلاش جهادی و شبانه روزی، این شهرستان کم برخوردار می تواند سال های خوبی را در پیش داشته باشد.

حجت الاسلام محمدحسن فریادی با اشاره به دیدار جمعی از کارکنان و طلاب سازمان تبلیغات با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبری در این دیدار فرمودند نگذارید حرف خدا در هیچ جایی بر زمین بماند و اگر خدای متعال امری را در قرآن کریم می فرماید که باید انجام شود نباید به خاطر حب و بغض کسی این امر بر زمین بماند.

وی تصریح کرد: این هجمه هایی که علیه دین و مقدسات توسط دشمنان می شود به خاطر اینکه جوامع غربی به آن می بپردازند، نباید مورد غفلت قرار گیرد، بنده از زنان و بانوان جامعه کمال تقدیر و تشکر دارم که نشان دادند زن ایرانی می تواند در تمام عرصه با تمام قدرت حضور پیدا کند و شایسته هم می تواند آن وظیفه خود را انجام دهد.

امام جمعه شهرستان سیروان با بیان اینکه خدمات خوبی در این دولت انجام شده است، ابراز کرد: دشمنان به هیچ وجه خوبی ملت ایران اسلامی را نمی خواهد و هر گونه اختلاف در بین ما اگر نتوانیم کارهای مردم را پیش ببریم گناهی نابخشودنی است و باید همدل و در کنار هم باشیم تا مسایل مردم انجام شود.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از پروژه زایشگاه شهر لومار، بازدید از پروژه زمین چمن طبیعی شهر لومار، بازدید از واریانت قاضی خان- بدره، ،دیدار با خانواده جانباز ۷۰ درصد و حضور در نشست شورای اداری با حضور بزرگان معتمدین و متنفذین شهرستان از جمله برنامه‌های سفر دکتر بهرام نیا استاندار ایلام به شهرستان سیروان است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.