تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

رئیس خانه مطبوعات ورسانه های استان ایلام:

تسریع در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران ، قدرشناسی از رشادت های مردم ایلام است

تسریع در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران ، قدرشناسی از رشادت های مردم ایلام است
/

ایلام –  رئیس خانه مطبوعات استان ایلام گفت: تسریع در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران نوعی قدرشناسی از رشادت های مردم استان ایلام در دفاع از مرزهای زمینی و عقیدتی جمهوری اسلامی ایران است.

 

“سامی شهبازی” در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان ایلام قهرمان و مظلوم است به این معنا که در تمام عرصه ها از جمله تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ، حضور پرشور در همه انتخابات ها و پذیرایی از زائران اربعین پیشتاز بوده و هست اما در اختصاص بودجه به این استان ظلم می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه چرا باید مردم و مسئولان استان برای جبران عقب ماندگیهای ناشی از جنگ تحمیلی همواره باید خواهش و تمنا کنند؟! تصریح کرد: چرا باید استان های دیگر نسبت به ایلام بیشتر و بهتر در تخصیص ها دیده شوند؟

رئیس خانه مطبوعات استان ضمن قدردانی از زحمات استاندار و مجموعه مدیریتی استان برای تغییر این نگاه در مرکز، گفت: مسئولان باید قدر این مردم را بداند و قدر دانی آنها یعنی اینکه ایلام را ویژه ببینند و در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران این قدر تعلل نکنند و بهانه نیاورند.

 

وی گفت: این چه عدالتی است که سامانه گرمسیری که درکردستان وکرمانشاه مورد بهره قرار بگیرد ودر کنجانچم ایلام متوقف شود در صورتی که تنها ۳هزار میلیارد برای تکمیل آن در این استان مرزی نیازهست که مبلغی نیست!

 

این پیشکسوت رسانه افزود : از ۱۴۵۸کبلومتر مرز مشترک با کشور عراق از خوزستان تا آذربایجان غربی وشامل ۵استان ۴۳۰کیلومتر آن که بسیار هم استراتژیک است در استان ماست واین مهم که امن ترین مسیر هم برای صادرات وتردد زوار هست باید مدنظر بماند.

 

وی تصریح کرد :دراستانهای همجوار قله های ثروت وجود دارد و اجازه هم نمی دهند ما بر حوزه نفت وگاز خودمان حتی تملک داشته باشیم تا جایی که آقای استاندار مستقیم ازرئیس جمهور وهیئت وزیران مطالبه جدی وایستادگی می کند.

 

رئیس خانه مطبوعات استان فهم سیاسی مردم استان را در کشور بی بدیل خواند وافزود :این نوع نجابت وفهم مترقی باید محل قدردانی واحقاق حق آنها درحوزه های سرمایه گذاری واشتغال باشد.

 

وی خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :مجلسی که تصویب منطقه آزاد تجاری مهران را رد کرد هیچوقت درراس امور نیست و نخواهد بود و الان مجمع باید با تدبیر جنابعالی از ۸ منطقه ای که تحت بررسی قرار دارد ۷منطقه را مسکوت وفقط مهران را تصویب کند تا به عدالت نزدیک شود وحق به حقدار برسد.

 

وی اقدامات مجموعه امنیتی ونظامی استان را ستود وگفت :داشتن امن ترین استان کشور با کمترین هزینه یک افتخار ماندگار در منطقه ما است./ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.