تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۵۶

برقراری صلح و سازش در هفت پرونده منجر به قصاص در ایلام

برقراری صلح و سازش در هفت پرونده منجر به قصاص در ایلام
ایلام - رییس شوراهای حل اختلاف ایلام گفت: هفت پرونده منجر به قصاص در این استان طی سال جاری به برقراری صلح و سازش بین طرفین انجامیده است.

جبار سپهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قصاص است که بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومان با جلب نظر مساعد اولیای دم است.

وی افزود: از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده های قصاص در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه روند مصالحه پرونده های قصاص در استان سرعت بیشتری یافته است.

رییس شوراهای حل اختلاف ایلام تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت پرونده قصاص در استان با تلاش و پیگیری رییس کل ، معاون قضایی ، شوراهای حل اختلاف و هیات های صلح استان منجر به سازش بین طرفین شده است.

سپهری یادآور شد: ایلام با داشتن بزرگان قبایل و ایلات مختلف از استان های برتر کشور در زمینه برقراری صلح و سازش است و تجربه استفاده از ظرفیت ریش سفیدان، معتمدین، بزرگان، شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و مختومه شدن بسیاری از پرونده ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۱۴ هیات صلح و سازش در شهرستان های مختلف استان تشکیل شده و ۷۰۰ صلح یار در این هیات ها سازماندهی شده اند.

رییس شوراهای حل اختلاف ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۱ درصد پرونده های حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش می شود، از برنامه ریزی برای افزایش این تعداد به ۶۰ درصد خبر داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.