تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

برپایی جشن انقلاب در آبدانان

برپایی جشن انقلاب در آبدانان
ایلام - آیین سنتی جشن روستایی در روستای گل گل آبدانان در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این آئین مردمی که جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز حضور داشتند، مردم روستاهای و چکبود علیا و سفلی، ژیور ، ش پله، گل گل بالا و پایین با اجرای بازی های محلی اسب دوانی، رقص سنتی، طناب کشی، دال پلان ، رقص چوب ، اجرای موسیقی سنتی ، قرائت شعر ، بیان خاطره ، اجرای شرود و فوتبال محله چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان های حضرت امام راحل و شهیدان همیشه جاوید تاریخ تجدید پیمان کردند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام در سخنانی گفت: به اقرار دشمنان، امروز جمهوری اسلامی در اوج قله های عزت و اقتدار جهان قرار دارد بطوریکه نام و آوازه ملت ما در راس افکار عمومی عالم چون نور می درخشد.

حجت الاسلام بازیار افزود: نام شهدای آبدانان بخصوص سرداران شهید صارم طهماسبی و محمد کرمی و شهید داریوش رضائی نژاد چون ستاره درخشان درآسمان عشق و ایثار در جولان می باشند.

فرماندار آبدانان نیز در این مراسم از احداث پمپ بنزین در سرابباغ خبر داد و گفت: به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی امسال ۸ طرح اقتصادی ، اجتماعی. فرهنگی و معیشتی با ۲۴ میلیارد تومان‌ اعتبار در بخش سراباغ به بهره برداری می رسد.

یدالله حاتمی افزود: مردم شریف بخش سراباغ از باوفاترین مردمان کشور جمهوری اسلامی هستند که مراتب وفاداری این مردم عزیز در اغتشاشات اخیر شهرستان آبدانان به اثبات رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.