تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

ضرورت های واکاوی جهاد تبیین در سالگرد پیروزی انقلاب

ضرورت های واکاوی جهاد تبیین در سالگرد پیروزی انقلاب
ایلام - تبیین نوعی جهاد و جهندگی است که برای زدودن غبار تردید و تشکیک از سیمای جامعه ، ایجاد عشق و امید و آینده نگری شکل گرفته و تحقق آن جد بلیغ ، عزم آهنین و اراده الهی رزمندگان دوران دفاع مقدس را در اذهان عمومی تداعی می کند و در سالگرد پیروزی شکوه آفرین انقلاب ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود.

انسان گل سرسبد هستی و خلاصه خلقت عالم است که خداوند او را زیبا آفریده و بعنوان تجسم ظهور اسماء و آئینه تمام نمای خود بر زمین قرار داده و به همین خاطر نیز همواره مورد حدق و حسد بدخواهان و هدف تیرهای مسموم و مهلک معاندان و شیاطین زمان بوده است.

خدای حکیم منزلت و مراتب متبرک انسان را مهم و مقدس شمرده و تعمیق ، تانی و تعامل با عالمان متقی و روشنگران خدابین را برای او به یک ضرورت زندگی تبدیل نموده و اشراف بر واقعیات جهان و تبیین حقایق زمین و آسمان را از اوجب واجبات برای این موجود لدنی و اجتماعی مقرر کرده است.

تبیبن یا بیان و تقویت گزاره های قابل قبول بشر و توضیح واضحات وفق قواعد و رفع ابهام و توسعه تازه های منطبق بر عقل و عدل، اکسیر جان افزای انسان و اجتماع است که فقدان آن جامعه را به سراشیبی سقوط نزدیک می کند.

جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری جدی بلیغ ، فریضه ای فوری و دانشی عملی است که در جایگاه مطالبه منطقی بندگان و ماموریت همه پیامبران خدا و ائمه هدی (ع) در برابر بدرفتاری های رسانه ای و زدودن غبار بدفهمی و آفت تحریف در قالب یک گفتمان تکلیف گرا و نقد منصفانه است که باید در اولویت تام مردم و متولیان جامعه قرار گیرد.

جهاد تبیین در کسوت یک الزام الهی با عقبه ای اعتقادی ، مهم ترین رسالت همه راهیان رسل و هادیان سبل و مبنای مراد و قیام امام حسین (ع) است که با ابزار تعبیر ، توصیف ، تعریف و توجیه در پی جهل زدایی ، پرده پوشی ، اغواگری و اهرمی برای جلوگیری از گمراه سازی جوامع است.

انقلاب اسلامی بزرگترین معروف جهانی بود که با زعامت حضرت امام (ره) مهم ترین نواهی و منکرات عالم را شناسایی و بدور از هرگونه هیاهو و با استفاده از آگاهی و عقلانیت برای بشریت تبیین ، تصریح و تقدیم نمود.

ترویج و تکامل جهل و جهالت ، جابجایی حق و باطل ، آرایش و آراستگی سیمای ستم ، کدورت دیدگان حقیقت بین بشر ، توسعه شایعه و تخدیر تفکر و تقوا هدف اصلی سپاه شیطان در مقطع کنونی است، زیراکه به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع): از دست دادن بینایی چشم سر خیلی آسان تر از کوری چشم دل است.

تجربه تاریخ به ما می آموزد تخدیر مغز و معرفت یک مسوول می تواند به راحتی یک جامعه را تسلیم و هزاران کیلومتر مرز یک مملکت را نیز تقدیم دشمن کند و لذا برای دشمن مالکیت مغز به مراتب موثرتر از مالکیت مرز است.

شایعه پردازی نوعی پوشش خبری بدون اهمیت و اصالت حرفه ای است که بر ریل ترس و تخاصم، فریب ، تفرقه ف دروغ و دورنگی شکل گرفته و در این برهه بحرانی برندی بزرگ و برگی برنده در دست دشمن است که باید بر مسیر خویش مُقِر و بر مدار خود مُصِر و روشن بین باشیم تا بتوانیم بر آن فائق آییم.

معاندان ، ماجراجویان و منافقان در تلاشن با ترویج رویه خود کم بینی ، بیگانه پروری و کتمان حقایق مسلم که منشای آن فرومایگی درونی و روح رذیلانه افراد است و همچنین با آلوده سازی محیط های سالم و عناصر پاک ، اشاعه روش فریبکارانه و لطمه به آبروی نیکان خدمتگزار وجهه نظام اسلامی را تضعیف نمایند.

این شکست خوردگان جبهه تبیین و تدین می کوشند با ابزار نارو و نفاق و برچسب دروغین اعتماد و اطمینان ، کالای باطل خود را در بازار حق به فروش برسانند.

مجاهدان سنگرِ تبیین و مدافعان میدان یقین باید خود را به سلاح تکلیف و توکل مسلح کنند و با تعامل شارعان شریعت ، هادیان طریقت و نقش نظارتی و هدایت همه جانبه مردم وحدت ملی را تقویت و امید به آینده را در ایران به حد اعلی برسانند و با جهت گیری جناح های سیاسی و جریان های انقلابی و تشکل های مردمی نقشه ایران ستیزان را خنثی و از حیثیت تاریخی سرزمین و نیاکان خویش پاسداری کنند.

جهاد تبیین یک خصیصه انقلابی و اصول عقلانی است که با اکسیر اعتقاد و کیمیای اعتماد به ما کمک می کند با استمداد از روحیه ایثار و فداکاری به مقابله با تردید ، تحجر ، اختفاف و احتقار خود و انحراف اهدافمان بپردازیم و از توسعه ننگ و نفرت دشمنان و رخنه و رخوت در تار و پود بنیان های ملی و میهنی جلوگیری کنیم.

تبیین نوعی جهاد و جهندگی است که برای حفظ شرف و شادکامی ایران عزیز شکل گرفته و جد بلیغ و اراده آهنین رزمندگان و شب زنده داران میادین جنگ و جبهه دوران دفاع مقدس را تداعی می کند.

امیدواریم به کتاب تاریخمان تفعل زده و آیه اتحاد را دشت نماییم و در دایره زمان و محدوده مکان در کوثر وحدت شنا و تلخی تقابل را در طهارت تفاهم تنزیه نموده و در کادوی انسجام و اعتصام بپیچانیم و به آسمان عزت و انسانیت بفرستیم.

سرنوشت سرد دیروز خویش را بخوانیم و املاء امروزمان را اصلاح و با عینک عقل و مداد معرفت اوراق عظمت انقلاب را تصحیح و اقرار کنیم که ارزش زمان حال ما نتیجه تلاش گذشته است و با جان دل و عشق کامل بکوشیم تا فردای بهتری داشته باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.