تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

رییس سازمان امور مالیاتی کشور: پاسخگویی مالیاتی به مودیان تسهیل شد/ راه‌اندازی مرکز جامع ۱۵۲۶

رییس سازمان امور مالیاتی کشور: پاسخگویی مالیاتی به مودیان تسهیل شد/ راه‌اندازی مرکز جامع ۱۵۲۶
تهران- رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف مالیاتی، پاسخگویی مودیان را تسهیل کردیم.

«داود منظور» عصر یکشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع ۱۵۲۶ اظهار داشت: مرکز پاسخگویی به تماس‌های تلفنی مودیان را راه اندازه کرده‌ایم تا مودیان ارتباط با کارشناسان و مشاوران برقرار کنند.

وی ادامه داد: پیچیدگی هایی در دستورالعمل ها و آیین نامه های مالیاتی وجود دارد که اطلاع رسانی خدمات سازمان مالیاتی را ضروری کرده است.

منظور با تاکید بر اینکه کارشناسان آماده پاسخگویی به مودیان هستند گفت: با اطلاع‌رسانی دقیق، پرداخت مالیات برای مودیان تسهیل شود از این رو کارشناسان و مشاوران اطلاعات دقیق را در اختیار مودیان قرار می‌دهند، باید مودیان با حقوق مالیاتی آشنا باشند و از آن دفاع کنند.

وی گفت: مرکز جامع ۱۵۲۶ با هدف پاسخگویی به مشاغل خرد راه اندازی شده است. مودیان بزرگ دارای وکیل هستند اما مشاغل خرد نیاز به پشتیبانی دارند.

منظور گفت: سامانه «مالیات من» درگاهی برای ارتباط مردم با سازمان مالیاتی است و این مرکز تکمیل کننده خدمات سازمان خواهد بود. از این رو به دنبال جلب رضایت مردم با رویکرد عدالت محوری هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه به دنبال پیاده سازی دولت الکترونیک هستیم گفت: سامانه های پرداخت نقل و انتقال خودرو، استعلام‌های مالیاتی، سامانه اعتراض‌ها و دادرسی الکترونیک را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به گزارش فرار مالیاتی گفت: چندین کانال را برای گزارش‌های فرار مالیاتی از جمله آدرس ایمیل، سامانه سوت زنی و مرکز جامع فعال کرده‌ایم که مردم می‌توانند مشخصات فرار مالیاتی و گلایه‌مندی نسبت به همکاران مالیاتی را گزارش دهند، گزارش‌ها بررسی و به ادارات مربوطه ارجاع می‌شود و در زمان‌بندی نتیجه به سازمان و مودیان اعلام خواهد شد.

منظور بیان کرد: دستورالعملی را انتشار داده ایم که از گزارش‌دهندگان تقدیر مالی صورت بگیرد. گزارش های مردمی منبع ارزشمندی است که اعتبارسنجی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرکز جامع ارتباط مردمی سازمان مالیاتی با شماره ۱۵۲۶ در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی در پاسخگویی و تکریم مودیان گشایش یافت. این مرکز با رویکرد مودی محوری و پاسخگویی در حوزه های مختلف مالیات راه اندازی شد. ۴۸ نفر در این مرکز پاسخگوی سوالات مودیان هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.