تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

مدیرکل ثبت احوال: جمعیت استان ایلام از ۶۰۷ هزار نفر عبور کرد

مدیرکل ثبت احوال: جمعیت استان ایلام از ۶۰۷ هزار نفر عبور کرد
ایلام - مدیرکل ثبت احوال ایلام با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در این استان طبیعی بوده و متوقف نشده است، گفت: جمعیت ایلام بر اساس آخرین برآورد تا نیمه اول شهریور امسال از ۶۰۷ هزار نفر عبور کرد.

 

محمد علی تقوی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: از زمان ثبت اولین سند رسمی و شناسنامه در کشور تاکنون در ایلام ۸۵٠ هزار ولادت در طول ۸۸ سال در استان ثبت و شناسنامه برای این افراد صادر شده است.

وی افزود: هم اکنون ادغام اسناد احراز هویتی به صورت الکترونیک و نظارت هوشمندی جهت پاسداری در شبکه امن داخلی انجام می شود.

تقوی با بیان اینکه بروزترین آمار در اختیار ثبت احوال است، گفت: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ازدواج، ولادت، طلاق و فوت در مهلت قانونی در سامانه ثبت و ضبط و اطلاعات در اختیار  ثبت احوال کشور قرار می گیرد.

نرخ ولادت در ایلام ۳.۵ درصد کاهش داشته است

مدیر کل ثبت احوال ایلام گفت: پنج هزار و ۸۰۷ واقعه ولادت طی ۹ ماه امسال در ایلام ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

تقوی ادامه داد:همچنین در این مدت ۲۶۱ چند قلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد ۱۲۹ مورد دوقلو و یک مورد سه قلو بوده است.

وی افزود: نسبت جنسیتی نیز در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۹ ولادت پسر ثبت شده است.

تقوی با بیان اینکه فوتی های ۹ ماهه امسال نیز با توجه به کرونا افزایش داشته است، یادآور شد: طی ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۵۱۸ واقعا فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت مقابل هر ۱۳۷ فوت زن ۱۳۷ مرد فوت کرده است.

کاهش ۱۰ درصدی ازدواج در ایلام

مدیر کل ثبت احوال ایلام با بیان اینکه ازدواج در استان  ۱۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۱۴۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

تقوی افزود: سن ازدواج در ایلام یک سال از میانگین سن ازدواج در کشور بالاتر است.

افزایش ۱۲ درصدی طلاق در ایلام

مدیر کل ثبت احوال ایلام گفت: ۶۸۹ واقعه طلاق در ۸ ماه امسال ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

تقوی ادامه داد: در برابر هر ۴.۶ ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده که این میانگین سال گذشته در برابر هر ۶ ازدواج ثبت شده که نگران کننده است.

صدور ۵۰۵ هزار و ۳۱۷ جلد شناسنامه مکانیزه

مدیر کل ثبت احوال ایلام گفت: ۵۰۵ هزار و ۳۱۷ جلد شناسنامه مکانیزه معادل ۸۳ درصد در استان صادر شده که از این میزان ۳۰۲ هزار و ۶۶۱ جلد معادل ۶۸ مربوط به تعویض شناسنامه های قدیمی است.

تقوی ادامه داد: ۳۲ درصد مردم استان معادل ۱۳۰ هزار نفر همچنان شناسنامه های قدیمی در دست دارند و برای شناسنامه جدید اقدام نکرده اند.

وی افزود: در ۹ ماه امسال ۲۳ هزار و ۸۵۰ جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

۴۵۲ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند

تقوی یادآور شد:در مجموع ۴۵۲ هزار و ۱۹۰ نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند و ۱۷ هزار نفر نیز هنور در این زمینه اقدامی نکرده اند.

وی ادامه داد: برای ۵۰۳ نفر که فاقد اسناد هویتی هستند پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۰۵ مورد به نتیجه رسیده و ۲۵۹ مورد دیگر نیز در دست اجرا است.

تقوی یادآور شد: همچنین ۵۷۱ موزد تغییر نام و ۱۳۶ مورد نیز تغییر نام خانوادگی در ثبت احوال به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان در خصوص پروژه سببی و نسبی نیز گفت: ۱۸ هزار و ۷۵۰ سند در استان پالایش و اطلاعات سببی و نسبی تکمیل شده است.

تقوی گفت: پروژه سببی نسبی طی ۲ ماه گذشته در کشور درحال اجرا است و در این طرح اطلاعات همه افراد در پایگاه جمعیتی ثبت می شود و هر شخص می تواند اطلاعات هویتی خود و سایر افراد وابسته به خود را بصورت درخت واره و شجره نامه داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۷٠۷  مورد تغیر نام و نام خانوادگی در استان انجام شده که از تعداد ۵۷۱مورد تغییر نام و ۱۳۶ مورد نیز تغییر خانوادگی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.