تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

مهارت آموزی زندانیان از میزان بزهکاری های جامعه می کاهد

مهارت آموزی زندانیان از میزان بزهکاری های جامعه می کاهد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه کارهای زیرساختی که سازمان زندان ها برای اصلاح جامعه هدف انجام می دهد، بسیار ارزشمند است، گفت: اهتمام و دغدغه برای مهارت آموزی و اشتغال زندانیان بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بیکاری این قشر را مرتفع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در آیین آزادسازی ۱۵ نفر از زندانیان بند مالی اظهار کرد: این مهارت آموزی ها زمینه ساز روی آوری جوانان به مشاغل و حرفه هایی متناسب با این آموزش های مهارتی و تبدیل این قشر به نیروی مولد است.

وی افزود: عمده دغدغه انسان مربوط به بُعد مادی و دنیوی است تا در این دنیا به آرامش و رفاه دست یابد، اما در کنار آسایش دنیوی نباید نسبت به آینده و آخرت خود غافل باشیم و همانگونه که برای بُعد مادی خود و فرزندان تلاش می کنیم، بُعد معنوی زندکی را هم باید پرورش دهیم.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این خاصیت را داشت که انسان ها را به خدا بازگرداند، ابراز کرد: در کنار بعد معنوی، انقلاب در برابر دنیای مردم و تامین معیشت آنها هم مسوول است ، هرچند مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد اما در این راستا اقداماتی هم از سوی مسوولان انجام گرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در استان ظرفیت هایی وجود دارد که بکارگیری آنها بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند، گفت: گمشده امروز دنیا معنویت است، انسان برای حل مشکلات خود به معنویت و ارتباط با خداوند رجوع کند.

وی بیان کرد: انقلاب ما در دنیا تاثیرگذاری شگرف و در حوزه های مختلف علمی روندی رو به رشد دارد و بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا با رصد تحولات جمهوری اسلامی و کنکاش در مورد ایران به اسلام گرویده اند و نور انقلاب اسلامی امروز در سطح جهان گسترش پیدا کرده است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: تلاش دشمن ضربه زدن به ایران از درون است اما انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند همچنان به راه خود ادامه می دهد و ما باید با همت و همگرایی کشور را به سرمنزل مقصود برسانیم و دین را فدای دنیا نکنیم ، جوانان و نوجوانان با فراگیری آموزش های مهارتی به جای پرداختن به کارهای خلاف به دنبال اشتغال و ارتزاق حلال باشند.

مدیرکل امور زندان های استان ایلام هم اظهار داشت: امروز با همت خیرین زمینه آزادسازی ۱۵ نفر از زندانیان محکوم مالی با بدهی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با همکاری و مساعدت قضات استان، استفاده از امکانات قانونی و ظرفیت خیرین و با تلاش ستاد دیه و مددکاران اجتماعی زمینه آزادی فراهم شده است.

مجید احسانی با بیان اینکه با پرداخت بالغ بر ۲ میلیارد تومان زمینه آزادی این تعداد از زندانیان محکوم مالی فراهم شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان با محکومیت مالی آزاد شده اند و ۳۰ درصد از محکومین واجد شرایط در زندان های استان در حال آموزش و فعالیت های اشتغالزایی و ۴۰ درصد زندانیان در حال گذراندن دوره های حرفه آموزی هستند.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه ای در زندان مستقر شده و امسال بیش از ۳۰۰ مدرک فنی و حرفه ای برای زندانیان با گذراندن دوره های آموزشی مختلف صادر شده تا با کمک این دوره های آموزشی و مهارتی زمینه ارتکاب به جرم در جامعه پس از آزادی زندانیان کاهش یابد و مددجویان پس از آزادی از زندان با یادگیری و کسب آموزش های لازم شاغل شده و درآمدی پایدار برای خود و خانواده داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.