تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

معاون استاندار: ز

نان ایلام از پیشینه تاریخی خود حراست می‌کنند

نان ایلام از پیشینه تاریخی خود حراست می‌کنند
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مقاومت کنونی زنان ایلامی ریشه در مقاومت دیروز آنها زمان جنگ تحمیلی دارد که صبورانه و جسورانه همزمان با مدیریت خانواده در شرایط سخت آوارگی و کمبود امکانات و اعزام مردان خود به جبهه و حتی شهادت یا مجروحیت آنها را تاب آوردند.

 

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در اولین کنگره زنان تاثیرگذار ایلام اظهار داشت: بانوان مقاوم ایلام امروز هم با وجود مشکلات مختلف و هجمه های تبلیغاتی دشمنان اما نسبت به مذهب و اعتقادات خود به عنوان یک میراث ارزشمند مفتخرند و از آن حراست می کنند.

وی افزود: زنان ایلامی در عرصه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، کارآفرینی و سایر حوزه ها در سطح استانی و ملی و حتی بین المللی درخشیده اند که این امر نشان از پتاسیل غنی سرمایه های انسانی استان ایلام دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: زنان صبور ایلامی با افتخار به شهادت مردان و فرزندان خود، با مدیریت زندگی در شرایط سخت به همگان درس مقاومت و ایثار دادند.

حسنی یادآور شد: زن ایرانی از همان گذشته تاکنون برای تامین معیشت و کانون خانواده همپای مردان تلاش کرده و جایگاهی ویژه در اجتماع داشته اند.

وی اضافه کرد: ‌تمام تلاش دشمن برای تغییر اصالت و هویت زن ایرانی است، درحالیکه این اصالت ریشه در ایرانیت و دیانت زنان این سرزمین دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: زنان مقاوم و وفادار ایران زمین در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن سنگ تمام گذاشتند و رشادت این زنان در صفحات تاریخ برای همگان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور نویسنده کشوری، مدیران و مسوولان دستگاه های مختلف برگزار شد، تتدیس کنگره به سه نفر از بانوان نخبه در حوزه های علمی، فرهنگی و کارافرینی تقدیم و از ۶۰ زن فعال در بخش های مختلف تجلیل شد.

اجرای نمایش، مداحی، دکلمه، متن ادبی، پخش کلیپ از جمله برنامه های این کنگره بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.