تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

روز پرکار اعضای دولت در نقاط مختلف کشور

روز پرکار اعضای دولت در نقاط مختلف کشور
استانها- در نهمین روز از ایام الله دهه فجر اعضای کابینه دولت سیزدهم روز پرکاری را پشت سر گذاشته و دهها طرح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را افتتاح کردند.

 

ساختمان فناوری “شهید احمدی روشن” روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر و ورزش جوانان در مجموعه مرکز فناوری اقبال یزد به بهره‌برداری رسید.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد در این مراسم گفت: این ساختمان در سه طبقه با بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا افتتاح شده است.

“حسین رحیمی” با بیان اینکه ساختمان یاد شده ظرفیت استقرار ۴۰ شرکت فناور را دارد افزود: علاوه بر این ، بنای یاد شده فضای خدمات جنبی نظیر نمایشگاه فناوری (TechShow)، فضای اداری و مدیریت را نیز دارد.

وی اظهار کرد: باتوجه با نیاز مبرم پارک علم و فناوری یزد و شرکت های مستقر، به فضایی مجهز جهت برگزاری رویدادها و همایش ها، در ساختمان شهید احمدی روشن ۲ سالن همایش بزرگ به نام تالار افتخار (با ۲۲۰ نفر ظرفیت) و تالار آفرینش (با ۱۱۰ نفر ظرفیت) ساخته شده است.

رحیمی با بیان اینکه برای احداث این ساختمان ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح‌های ملی و استانی هزینه شده است گفت: احداث این پروژه از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود.

 افتتاح مجتمع بهداشتی‌درمانی و توانبخشی حضرت زینب (س) و سالن ورزشی هلال احمر سیرجان با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور

به گزارش ایرنا، مجتمع بهداشتی و درمانی حضرت زینب (س) با زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر و کمک های خیرین در سیرجان احداث شده است.

سالن ورزشی هلال احمر سیرجان نیز با هزار و ۲۶۰ مترمربع مساحت و هزینه ۲۰ میلیارد ریالی با استفاده از کمک‌های شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر بازسازی و افتتاح شده است.

موسوی آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان، فرماندار و مسئولان محلی سیرجان در آیین افتتاح طرح های هلال احمر در این شهرستان حضور داشتند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در این آیین گفت: این جمعیت در استان کرمان از نمونه جمعیت های خوب کشور است که‌ در حوادث بزرگ به کمک‌ هلال احمر کشور آمده به طوری که در حادثه متروپل و زلزله خوی عملکرد خوبی داشته است.

پیرحسین کولیوند افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان در زلزله ترکیه نیز کمک های زیادی کرد.

وی تاکید کرد: امروز شاهد رشد و شکوفایی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور هستیم که نمونه بارز آن جمعیت استان کرمان است.

افتتاح پردیس دو ومیدانی یزد

پردیس دو و میدانی آزادی یزد پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی روز پنجشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار یزد و جمعی از مسوولان استان به بهره برداری رسید.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت این پردیس ورزشی از سال ۸۶ در استان آغاز شده بود که با تامین اعتبار در دولت سیزدهم در مساحت ۶ هزار مترمربع با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی محمد شیخی افزود: در این سالن امکان تمرین و مسابقات ۱۵ رشته دو و میدانی در سالن پوشیده فراهم شده و این مجموعه دارای سالن بدنسازی ، کشتی ، ادارای ، رختکن و سایر بخش های رفاهی مورد نیاز وزرشکاران است.

افتتاح چند طرح خدمات شهری در بندر عباس با حضور وزیر کشور

وزیر کشور گفت: شهر بندرعباس با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن باید با یک دورنمای روشن و هوشمندانه به الگوی شهرهای دریایی کشور تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهری بندرعباس افزود: گردشگری و صنایع دستی محورهای مهمی است که باید در این شهر ساحلی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی از بندرعباس به عنوان مهم‌ترین شهر دریایی ایران نام برد که باید گردشگری آن در صدر توجه باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه گردشگری علاوه بر درآمدزایی و تاثیر اقتصادی، دارای آثار گسترده فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: برخلاف برخی کشورها که برخورد سرد با گردشگران دارند مردم ایران به ویژه خطه جنوب با روحیه مهربانی و مهمان نوازی خود یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای گردشگری را دارا هستند.

وحیدی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی تاکید و اضافه کرد: این مبحث علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، اصالت‌های بومی منطقه را نیز به خوبی به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: هرمزگان بهترین محل برای توسعه فرهنگ دریایی و متعاقب آن اقتصاد دریا محور است و هر چه فعالیت‌های مردم در حوزه تفریحات ورزش‌های آبی و دریایی بیشتر شود، اقتصاد دریامحور نیز در آن تقویت خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در راستای کمک به توسعه شهری بندرعباس بر اساس آنچه در قانون آمده اختصاص عوارض آلایندگی صنایع مستقر در بندرعباس شهرداری را پیگیری خواهد کرد .

حضور وزیر نیرو در جمع جوانان کرمانی معترض به استخدام در نیرگاه سیکل ترکیبی

برخی شهروندان که خود را اهالی روستای علی‌آباد شهرستان زرند کرمان نامیدند همزمان با حضور وزیر نیرو در کرمان در اعتراض به آنچه نحوه استخدام در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر خواندند مقابل این نیروگاه تجمع کردند که علی اکبر محرابیان در جمعشان حاضر شد، صحبتشان را شنید و قول مساعدت داد.

به گزارش ایرنا وزیر نیرو که پیش از ظهر پنجشنبه در رفسنجان حضور یافت و عملیات اجرایی آغاز انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از خط لوله انتقال آب خلیج فارس را کلید زد، پس از آن به منظور واحدهای گازی نیروگاه مذکور وارد شهرستان زرند شد.

محرابیان بدو ورود به زرند وقتی متوجه حضور شماری از شهروندان معترض به نحوه استخدام در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند که تعدادشان به حدود ۵۰ نفر می رسید شد در جمع آنان حضور یافت و نسبت به رفع مشکلات آنها قول رسیدگی داد.

معترضان در حالی که خواستار استخدام در نیروگاه سیکل ترکیبی بودند می گفتند عمده نیروهای نیروگاه سیکل ترکیبی بومی نیستند و باید از نیروهای بومی نیز در این نیروگاه استفاده شود.

در ادامه وزیر نیرو پس از دیدار با معترضان، در نشستی با حضور مسئولان از جمله رییس نیروگاه سیکل ترکیبی زرند حاضر شد.

افتتاح ۷۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال طرح و کلنگ زنی ۱۸ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال پروژه برق استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو از جمله ۲ واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر از شهرستان زرند امروز انجام می شود.

به گزارش ایرنا پروژه احداث این نیروگاه باهدف اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

این نیروگاه نقش بسزایی در پایداری و امنیت شبکه برق جنوب شرق کشور (استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان) و تأمین برق شهرستان صنعتی زرند ایفا می‌کند.

افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه و اشتغال‌زایی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

نیروگاه مهتاب کویر با مساحت ۵۲ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهرستان زرند و در مجاورت روستای علی‌آباد استان کرمان واقع شده است.

افتتاح ۲۷ طرح هعمرانی در کرمان با حضور وزیر نیرو

۲۷ طرح آبرسانی امروز (پنجشنبه) در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح های آبرسانی روستایی، حذف آرسنیک از آب آشامیدنی شهرهای جیرفت و عنبرآباد، احداث مخزن ذخیره آب و اجرای شبکه و خطوط انتقال از جمله طرح های افتتاح شده در استان کرمان با حضور وزیر نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان در توضیح طرح های افتتاح شده در این استان گفت: از مجموع ۸۴ شهر کرمان، ۱۸ شهر دارای تنش آبی هستند که طرح های مختلفی برای عبور از تنش آبی در تابستان سال آینده برای آنها تعریف شده است.

علیرضا عبدیان افزود: پنج شهر کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان و بم به صورت ویژه و اضطراری توسط، شخص وزیر نیرو در اولویت آبرسانی هستند که مرتب رصد می شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ۷۱۷ روستا فاقد آب و ۵۴۸ روستا دارای تنش آبی هستند که در دولت سیزدهم با تدبیر وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قراردادی به مبلغ یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۶۶۹ روستا منعقد شده است که تا ۳۰ ماه آینده مشکل آب این روستاها حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان اظهار داشت: آبرسانی به ۸۳۲ روستای فاقد آب این استان نیز طی فاز دوم انجام و پیش بینی می شود تا پایان دولت سیزدهم ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان ادامه داد: در بخش فاضلاب سه پروژه بزرگ فاضلاب در این استان در دست اقدام است و فاز اول پروژه فاضلاب سیرجان تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز آبرسانی به ۲۲ روستا و پنج پروژه شهری با حضور وزیر نیرو با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

استاندار کرمان، جمعی از نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان در آیین افتتاح ۲۷ طرح آبرسانی به استان کرمان حضور داشتند.

افتتاح یک طرح فرهنگی در بجنورد با حضور معاون رییس جمهور

مجتمع فرهنگی و هنری “دوبرار” بجنورد امروز (پنجشنبه) با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، استاندار خراسان شمالی و برخی از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این مجتمع با گستره ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع دارای سالن های مختلف از جمله نمایش، کتابخانه و بخش اداری است که امروز با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

مجتمع فرهنگی و هنری دو برار بجنورد از پروژه های نیمه تمام دولت های گذشته بود که حدود یک دهه از آغاز این پروژه می گذرد.

روند ساخت این پروژه به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات به کُندی پیش می رفت که با سفر استانی دولت در تیرماه سالجاری به خراسان شمالی و اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان روند ساخت این پروژه فرهنگی سرعت گرفت.

افتتاح چند طرح عمرانی در بیرجند با حخضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم به بخش معدن نگاه ویژه دارد و بر این باوریم که کشور را می‌توان با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی اداره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید “صولت مرتضوی” روز پنجشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که استاندار نیز حضور داشت، افزود: نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه توسعه‌ای است و ما بر این باور هستیم که اگر به ظرفیت‌های استان توجه ویژه شود بستر توسعه نه فقط در استان بلکه برای بخش زیادی از کشور فراهم است.

وی گفت: یکی از مولفه‌ها و شاخص‌هایی که در آینده می‌تواند رشد اقتصادی ما را به بالای هشت درصد برساند، توجه به معادن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: خراسان جنوبی، استان‌های همجوار و اساسا کویر مرکزی ایران بهشت معادن است ولی تاکنون خیلی از این ظرفیت استفاده مطلوبی به عمل نیامده و دولت سیزدهم بر آن است که توجه ویژه‌ای به مقوله معدن صورت بگیرد.

وی افزود: آنچه در حوزه ماموریت ماست هم در بخش زغال‌سنگ هم ماده معدنی بنتونیت همکاران ما برای سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنند و سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ماموریت دارند که به مقوله معدن توجه ویژه داشته باشند.

مرتضوی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که اگر معادن ایران احیا یا استخراج مناسبی از آنها صورت بگیرد شاید نیازی به صادرات نفتی نداشته باشیم و بتوانیم با معدن کشور را اداره کنیم.

وی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بزرگ دیگری هم دارد که اگر آب مناسب تامین شود از جمله ظرفیت کشاورزی و باغداری به‌ویژه محصولات منحصر به‌فرد که در این استان است و قدرت ارزآوری هم دارند می‌تواند یکی از دالان‌ها و محورهای توسعه خراسان جنوبی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر دو طرح زغال‌سنگ و بتونیت به همکاران خودمان ماموریت دادیم که ظرفیت‌های سایر شهرستان‌ها هم شناسایی شود و صندوق تامین اجتماعی، شرکت شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و سایر شرکت‌ها پای کار بیایند که امیدوار هستیم بتوانند آنچه حق این استان هست را به آن عمل کند.

وی به پروژه نیمه‌تمام هتل کویر بیرجند اشاره کرد و گفت: معاون اقتصادی وزارت‌خانه را به استان اعزام کردیم تا مشکلات این پروژه را بررسی و عملیات اجرایی آن آغاز شود که گفته شد بخش خصوصی در این حوزه تقاضا دارد و اگر بخش خصوصی هم مشارکت کند ما منابعی که داریم را در سایر زمینه‌های استان هزینه می‌کنیم.

مرتضوی ادامه داد: طرح‌های دیگری از جمله طرح تولید مواد نسوز در مجاورت کارخانه سیمان قاینات را نیز دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در سفر قبلی به خراسان جنوبی موضوع خروج بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان از حالت هیات امنایی را اعلام کردم که باید مدیران استان پیگیر باشند چرا که ظرفیت بسیار بالایی دارد و از این ظرفیت باید استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت تسهیلات خوبی از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفته که برای اشتغالزایی پرداخت شود و در ارزیابی‌ها از تعداد اشتغال محقق شده، خراسان جنوبی رتبه دوم و سوم کشور را به لحاظ میانگین اشتغال‌ کسب کرده است که اقدامات مجموعه استان از استاندار، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم ۱۰ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی دیگر در استان ایجاد کنیم این استان فاقد نیروی بیکار خواهد بود البته نیروی کار مانند رودخانه در تحرک است و جمعیت جوان وارد بازار کار می‌شود اما این استان استعداد لازم را دارد و باید کاری کنیم که در خراسان جنوبی مهاجرت معکوس از شهر به روستا داشته باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه حامل سلام و پیام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان است افزود: امیدواریم که این سفرها زمینه رونق و توسعه همه‌جانبه استان را فراهم کند و خداوند را شاکریم که در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی هم زمینه توسعه و خدمت‌رسانی فراهم شده است.

وی با اشاره به ۲ سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم گفت: در این سفرها مصوبات خوبی داشتیم و طرح‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف زیرساختی، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی در استان صورت گرفته که بخشی از این طرح‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح طرحهای برقی با اعتبار ۷۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال در شهرستان زرند با حضور وزیر نیرو

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه به همراه مسئولان ملی و استانی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور در شهرستان زرند بخش گاز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی مهتاب کویر این شهرستان را با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال افتتاح کرد.

در سفر مقام عالی وزارت نیرو به دیار کریمان همچنین پروژه احداث فیدر ۳۰۰ کیلوولت و توسعه و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت، احداث خط ۴۰۰ کیلوولت در شهرهای بم، قلعه گنج، کرمان، فاریاب، رفسنجان، کهنوج، شاهماران و جیرفت از پروژه‌های شرکت برق منطقه ای در مجموع با اعتبار ۱۹ هزار و ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین پروژه های توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، تبدیل شبکه سیمی به کابل نگهدار و نصب کنتور های هوشمند در شهرستان های شمال استان کرمان و روستاهای فاقد برق و طرح بهارستان از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در مجموع با اعتبار ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت غیرحضوری به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی ۶۲۰ پروژه برق رسانی در کرمان نیز در محدوده ۱۶ شهرستان حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق جنوب این استان با اعتبار سه هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال به صورت غیرحضوری افتتاح شد.

کلنگ زنی ۱۸ هزار میلیارد ریال پروژه در کرمان و همچنین برق رسانی به هشت روستای بدون برق و پروژه های توزیع شهرستان های شمالی استان کرمان از طرح های شرکت توزیع نیروی برق شمال با اعتبار یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بصورت غیرحضوری کلنگ زنی شد.

در ادامه عملیات اجرایی برق رسانی به ۹ روستای بدون برق، توسعه و احداث شبکه توزیع، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع به منظور رفع افت ولتاژ، هوشمندسازی شبکه و تحویل مورد خورشیدی عشایر در ۱۶ شهرستان حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق جنوب با اعتبار ۹۵۹ میلیارد ریال به صورت غیرحضوری آغاز شد.

مسئولان همچنین احداث پست ۳۲۰ کیلوولت و خط ارتباطی در شهرهای کهنوج، جیرفت، سیرجان، شهربابک و رابُر از پروژه های شرکت برق منطقه ای با اعتبار ۱۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری کلنگ زنی کردند.

جزییاتی از پروژه های برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان گفت: بیشترین بار مصرفی برق این استان در حوزه صنعت و کشاورزی است که این حوزه ها ۵۵ درصد مصرف شرکت را به خود اختصاص داده است.

محمد سلیمانی افزود: ۲۱۵ میلیارد تومان پروژه جدید امروز افتتاح شد و ۱۶۷ میلیارد تومان پروژه در حال تکمیل داریم.

وی ادامه داد: امروز ۱۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۰ کیلومتر روشنایی معابر، ۱۷ هزار مشترک جدید و ۲۷۸ دستگاه ترانسفورماتور به شبکه برق شمال استان اضافه می شود.

وی افزود: به خود می بالیم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان از حوزه خدمات شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان استفاده می کنند.

عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل برق جنوب کرمان نیز با اشاره به پروژه های دهه فجر این شرکت گفت: امروز ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.

همچنین مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: هشت پروژه زیرساختی این شرکت به ارزش یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود که در این زمینه می توان به پروژه های خط انتقال اشاره کرد که تاثیر زیادی در پایداری شبکه جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و ارزوئیه دارد.

حمیدرضا حبیبی با اشاره به افتتاح پست برق قلعه گنج، فاریاب، رفسنجان و توسعه نیروگاه شوباد و بم که تاثیر زیادی بر پایداری شبکه دارند افزود: استان کرمان ۴۲۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق با زیرساخت های نصب شده، دارد.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد مصرف برق استان کرمان در حوزه صنعت و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی است که این آمار نشان می دهد انرژی کرمان مولد است.

حبیبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه برق رسانی در کرمان تصریح کرد: پست زهکلوت و شهرک صنعتی سیرجان و جیرفت، پست ۱۳۲ ولت و خط ارتباطی رابر به عنوان دیار سردار دلها امروز کلنگ زنی می شود که این طرح باعث رشد و توسعه در زادگاه سردار شهید سلیمانی خواهد شد.

وی ادامه داد: کلنگ زنی این طرح ها ارزشی بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارد.

افتتاح واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) بیرجند با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار ایرنا سید صولت مرتضوی که روز پنجشنبه وارد خراسان جنوبی شد در ادامه برنامه‌های این سفر در مراسم افتتاح ۲ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حضور یافت.

مینی پالایشگاه یا واحد تولید هیدروکربن سبک و سنگین یکی از این پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و فاز اول مجموعه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در نهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

این واحد فرآوری با زیربنای هفت هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع احداث شده است و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

همچنین یک تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی که عملیات اجرایی آن سال ۱۴۰۰ در منطقه ویژه اقصادی بیرجند آغاز شد، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

۲۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است و فاز اول پروژه همزمان با نهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث شده که برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

افتتاح بیش از ۹ هزار طرح درمانی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹ هزار و ۸۴۷ طرح درمانی با اعتبار حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان در روزهای دهه مبارک فجر امسال در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه همایش تجلیل از بهورزان کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل بهره برداری از هشت هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی، ۸۵۰ خانه بهداشت، ۷۲ پایگاه اورژانس و ۲۵ خوابگاه دانشجویی است.

وی ادامه داد: طرح های بهره‌برداری شده در حوزه سلامت، بیشترین تعداد را در میان سایر طرح های افتتاح شده در دهه فجر دارند که این موضوع از توجه ویژه دولت در این بخش نشان دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهورزان و مراقبان سلامت از بهترین نیروهای این حوزه هستند که در تمامی مناطق شهری و روستایی حضور دارند از این رو علاوه بر افتتاح خانه بهداشت در دهه فجر تا پایان سال ۲ هزار خانه دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

عین‌اللهی افزود: امید است با اجرای نظام ارجاع در کل کشور بتوانیم کل جمعیت شهری و روستایی را تحت پوشش بهورزان قرار دهیم.

وی با بیان این که هفت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد اضافه کرد: برای اتمام طرح ها ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است و با توجه به منابع موجود خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کلانشهر مشهد کمبود تخت بیمارستانی داریم از این رو از طرح ۵۴۰ تختخوابی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) حمایت می‌شود.

عین اللهی افزود: برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش میزان پرداخت مردم است از این رو با اجرای طرح دارویار به دنبال آن بودیم تا اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی به این طرح اختصاص یابد.

وی با بیان این که استفاده از نسخه الکترونیک، موجب می شود شهروندان با قیمت پایین خدمات دارویی و درمانی را دریافت کنند اضافه کرد: با یک نسخه الکترونیکی تا سه نوبت دارو داده می‌شود و نیاز به مراجعه مجدد به پزشک نیست و بیماران دارای قند خون و فشار خون و دیگر موارد خاص هم مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون در تولید انسولین خودکفا شده‌ایم و امسال ۲ نمونه جدید دیگر تولید خواهد شد و علاوه بر آن تولید سه نمونه دیگر هم در راه است.

افتتاح ۲ طرح ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در میبد یزد

به گزارش ایرنا با حضور حمید سجادی، زورخانه شهدای شهیدیه در شریف آباد میبد افتتاح شد، این مجموعه با زیربنای ۸۰۰ متر مربع و صرف چهار میلیارد تومان هزینه که توسط خانواده شهید محمد رضا بیک پور تامین شد، احداث و نام این شهید زینب بخش آن شده است.

همچنین با حضور وزیر ورزش ، زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهیدیه میبد با صرف ۶ میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شد.

عملیات اجرایی سالن چند منظوره مهرآباد میبد نیز امروز در مراسمی آغاز شد ؛ این سالن سه هزار متر مربع وسعت دارد و برای ساخت آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که بخشی را دهیاری و بقیه توسط خیرین تامین شده است.

همچنین عملیات ساخت مجموعه ورزشی تنیس خاکی مهرآباد این شهرستان با حضور حمید سجادی آغاز شد که هزینه هشت میلیارد تومانی آن توسط خیرین تعهد شده است.

افتتاح ۷۳ طرح بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرحهای حوزه سلامت در استان های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و تربت جام با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
در میان طرحهای افتتاح شده، راه اندازی دستگاه توموتراپی پیشرفته در بیمارستان امید مشهد با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از مهمترین این طرحها بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: توموتراپی، تکنولوژی پیشرفته ای است که با استفاده از اشعه درمانی به معالجه تومورها و سلول های سرطانی می پردازد.
دکتر محمد رضا کیانی ادامه داد: در دستگاه توموتراپی فرآیند پرتو درمانی به صورت تکه به تکه انجام می شود و میزان آسیب رسانی به بافت های سالم نسبت به دیگر روش ها به حداقل می رسد.
وی گفت: دستگاه توموتراپی با پیکربندی X۹ به عنوان کامل ترین و مجهزترین دستگاه معرفی می شود.
کیانی خاطر نشان کرد: هم اکنون این دستگاه در بیمارستان امید مشهد راه اندازی شده و آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان است.
وی گفت: ساخت بونکر جهت استقرار دستگاه از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد که در پاییز امسال به اتمام رسید و اکنون شاهد بهره‌برداری از این دستگاه پیشرفته هستیم.

افتتاح چهار هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از چهار هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی در قالبهای مختلف در استانهای خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، سمنان و کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود:بعد از دهه فجر بخشنامه جدیدی به کل کشور در خصوص بافت فرسوده یا ناکارآمد شهری ابلاغ می شود که منحر به رشد بسیار خوبی در صدور پروانه های ساختمانی در این بخش خواهد شد.

وی بیان کرد: بافت فرسوده بهترین شرایط را برای ساخت مسکن دارد، زیرا در محدوده شهری قرار گرفته و دارای خدمات زیربنایی و روبنایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی که امروز به بهره برداری رسید در قالبهای مختلف ساخته شده که یکهزار و ۲۰۵ واحد در گلبهار، یکهزار و ۷۴۱ واحد در کرمانشاه، ۱۲۰ واحد در شاهرود، ۱۰۰ واحد در گلستان و هزار و ۴۲۰ واحد در خوزستان قرار دارد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز در کشور سرعت خوبی گرفته که امید است در سال ۱۴۰۲ شاهد شکوفا شدن و بهره برداری از واحدهای این طرح باشیم.

بذرپاش اظهار داشت: ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن مربوط به خراسان رضوی است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای مربوط به نهضت ملی مسکن قدری کند است و باید سرعت گیرد، گفت: ساده سازی و روان سازی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا فرآیندهای این طرح در پایتخت و استانها سرعت گیرد، با توجه به تجارب گذشته، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شدنی است و باید مردم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

بهره برداری از ۳۶۰ طرح در حوزه‌های عمران شهری و روستایی هرمزگان با حضور وزیر کشور

به گزارش ایرنا، عصر امروز پنجشنبه با حضور وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران اجرایی استان، آیین افتتاح متمرکز طرح‌های شهری و روستایی استان هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانسی و ارتباط آنلاین با شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این آیین ۳۶۰ طرح با ارزش ۹۸۰ میلیارد تومان به تفکیک ۱۲۹ طرح عمران شهری با اعتبار ۷۶۶ میلیارد تومان و ۲۳۱ طرح نیز در حوزه روستایی به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از موزه مردم شناسی و خانه صنایع دستی روستای سهیلی قشم به نمایندگی از طرح‌های حوزه روستایی نخستین بهره‌برداری در این آیین بود و در ادامه ۴۰ طرح آسفالت معابر شهری به حجم یک میلیون متر مربع آسفالت در سراسر استان با میزبانی شهرستان بستک به بهره‌برداری رسید.

شهرستان بعدی که به صورت ویدئوکنفرانسی میزبان افتتاح طرح‌های امروز بود، شهرستان میناب بود که طرح‌های آن به نمایندگی از ۹ طرح در حوزه کنترل دفع آب‌های سطحی به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۲۵ پارک محله‌ای در ۹ شهرستان به میزبانی شهرستان حاجی آباد و بهره‌برداری از یک طرح شهری به ارزش ۲۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد شهرداری‌ بندرخمیر از جمله گزیده طرح‌هایی بود که به نمایندگی از سایر طرح‌ها افتتاح شد.

همچنین صدها پروژه دیگر در نقاط مختلف کشور با حضور مسوولان استانی در روز پنجشنبه افتتاح و بهره بردارزی رسید./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.