تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

فروپاشی توهم “اسرائیل بزرگ” با پیروزی انقلاب اسلامی

فروپاشی توهم “اسرائیل بزرگ” با پیروزی انقلاب اسلامی
تهران – پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) «بزرگ ترین تحول راهبردی» بود که توهم صهیونیستها برای به اصطلاح تشکیل «اسرائیل بزرگ» را از بین برد و روح تازه ای درکالبد ملت های منطقه دمید و فرهنگ مقاومت را بارور کرد.

 

به گزارش روز پنجشنه ایرنا، پایگاه خبری العهد از دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به عنوان «بزرگ ترین تحول راهبردی» و «عامل فروپاشی توهم اسرائیل بزرگ» یاد کرد و در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی با بیرون راندن ارتش مصر به عنوان بزرگ ترین ارتش عربی از معادلات نظامی و خارج شدن قاهره از صحنه مبارزه سیاسی با صهیونیست ها پس از انعقاد معاهده سازش موسوم به «کمپ دیوید»، می خواست به طور کامل ایده مقاومت را ریشه کن کند تا کشورهای اسلامی و عربی به ویژه گروه های مقاومت فلسطینی به طور کامل رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت بشناسند.

صحنه راهبردی برای این سناریو فراهم شده بود و همان گونه که «افرایم هلیفی» رئیس سابق موسا د( سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) فاش کرد، دیدارهایی میان مقامات این رژیم و عربستان در دهه هفتاد قرن گذشته میلادی در همین خصوص جریان داشت.

اسناد فاش شده نیز نشان می دهد که روابط مغرب با رژیم صهیونیستی تا آنجا پیش رفته بود که گفت وگوهای انجام شده در اجلاس سران عرب در رباط به طور مستقیم در اختیار این رژیم قرار می گرفت.

به نوشته العهد، گزارش ها از سودان نیز حکایت از آن داشت که نمایندگان حزب امت سودان نسبت به پیشبرد روابط خود با رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کرده بودند زیرا بیم آن داشتند که حاکمیت «جمال عبدالناصر» از مصر به سودان سرایت کند و در همان زمان موساد به طور محرمانه با اشغال یک تفرجگاه جهانگردی در سواحل دریای سرخ توانست تقریبا ۱۸ هزار اتیوپیایی را به طور قاچاق به فلسطین اشغالی انتقال دهد.

رژیم صهیونیستی در آن زمان تصور می کرد که توانسته از کشورهای بزرگ عرب رهایی یابد و برخی را با فرآیند عادی سازی روابط و برخی دیگر را با به حاشیه راندن و شماری را نیز با برقراری تماس های محرمانه و هماهنگی های اطلاعاتی سرپوشیده از سر راه بردارد، این رژیم همچنین تصور می کرد که با در انزوا قرار دادن این کشورها می تواند مقاومت را از بین ببرد اما در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران از راه رسید و همه نقشه و توطئه های آن را برباد داد و یک تحول راهبردی در محورهای متعدد ایجاد کرد.

در واقع انقلاب اسلامی ایران اهداف توسعه طلبانه و بلندپروازانه ژئوپلتیک رژیم صهیونیستی در آسیا و خلیج فارس را برهم زد و به جنبش های مقاومت روح تازه ای بخشید، آنها را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار داد و در نتیجه، گروه های یاد شده به خاری در چشم و استخوانی در گلوی رژیم اشغالگر قدس تبدیل شدند. انقلاب اسلامی ایران به نیروهای مقاومت عزم و ثبات بیشتری بخشید.

ماهیت انقلاب اسلامی ایران و گفتمان و دستاوردهای آن در منطقه باعث شد تا جبهه استکبار و صهیونیست ها انواع نبرد اعم از نظامی یا اقتصادی یا فرهنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش برای منزوی کردن و تخریب وجهه ایران اسلامی و انتشار شایعات و اخبار دروغین علیه آن در دستور کار خود قرار دهند.

اما علیرغم همه این توطئه ها و موانع دشمنان، قطار انقلاب همچنان در مسیر خود با حمایت از مقاومت، ترسیم معادلات بازدارندگی و حفظ هوشیاری نسبت به دام های گسترده شده با حکمت و تدبیر و بصیرت و پاسخ های جدی، به پیش می رود.

نامگذاری «دهه فجر» کاملا واقع بینانه و بیانگر سرآغاز و نور و روشنایی جدیدی برای مقاومت و اردوگاه آن بعد از یک دوره تاریکی و تلاش برای از بین بردن اصول و مبانی ثابت امت اسلامی بود.

دهه فجر سپیده دمی برای آزادسازی سرزمین است که ثمره آن رهایی فلسطین اشغالی از چنگ دشمن صهیونیستی خواهد بود؛ همانطور که توهم دشمن در تشکیل به اصطلاح “اسرائیل بزرگ” با آمدن این سپیده دم نابود شد. سپیده دم مقاومت در واقع غروب آفتاب استعمار است زیرا مقاومت به عنوان نماد نور و استعمار به عنوان نماد تاریکی، ذاتا با هم در تضاد هستند و هرگاه نور از راه برسد، بدون شک تاریکی باید رخت بربندد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.