تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

آبدانان و شمیم دانایی در فجر مانایی

آبدانان و شمیم دانایی در فجر مانایی
ایلام - در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سیمای‌ باثواب و کرامت کریمانه کتاب در پرتو پایدار دین ، دانش و دانایی نور نجابت را بر جان و جهان عشایر شهرستان آبدانان جاری و ساری کرد.

اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام در اقدامی نوین با مشارکت دیگر نهادهای اجرایی ضمن سفر به مناطق دورافتاده و صعب العبور عشایری استان و اهدای جوایز نقدی و فرهنگی ، دانش آموزان این مناطق را به فراگیری علم و فرهنگ کتابخوانی تشویق می کنند.

در این ابتکار ادارات کل آموزش و پرورش ، امور عشایری ، بانک ملت ، سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز مشارکت دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی با اتفاق جمعی از مدیران استان در مناطق عشایری و صعب العبور حضور یافته و دانش آموزان ، نونهالان ، نوجوانان و بانوان دامدار و عشایر استان را با شمیم شامخ دانایی و مائده ماندگار مهربانی مورد تکریم و تفقد قرار می دهند.

در این روز نورافروز ۱۵۰ نفر از نوباوگان مناطق محروم و دوردست عشایری ( چم شالان ، آبطاف ، لرغه ، تپه حمام ، دشت کلات و گلهی) از بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان میهمانِ مهر و خوان خدمت مدیران کل استان و دیگر متولیان ایلام بودند.

در این ضیافت معنوی و فرهنگی، فرزندان عشایرِ خَدوم برای اولین بار خود را در آغوشِ گرم و پر جنب و جوش مدیران ارشد استان احساس می کردند.

عشایرزادگان نیک سیرت آبدانان در این روز عشق آموز شمیم تکریم و طراوت را در آغوش گرفته و صله سخاوت و هدیه باحلاوت مدیران مردمی و سایر خادمان مخلص را دریافت کردند.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی ایلام در آیین شمیم دانایی در منطقه عشایری گَلهی گفت: ایده ادبی آموزشی (طرح شمیم دانایی) در راستای تعظیم دانش آموزان مدارس عشایری ، توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کرامت و کتابخوانی، ارتقاء شان و منزلت عشایرزادگان و والدین والامقام آنان طراحی و در اقصی نقاط محروم و عشایری در حال اجراست.

سمیه حیدری از عضویت ۳۰ هزار نفر از جمعیت استان در ۵۵ باب کتابخانه خبر داد و افزود: در فرآیند طرح شمیم دانایی با مشارکت بخش های مختلف اجرایی ، دانش آموزان مناطق عشایری و دوردست مورد تکریم و تعظیم قرار می گیرند تا به یمن داشته های دینی و استفاده از کتاب این یار مهربان ، داده های دانش و دانایی خود را ارتقا بخشیده و بعنوان مدیران آینده کشور برای خدمتگزاری به ایران اسلامی آماده کنند.

در خاتمه این آیین فرهنگی که معاون اداره کل آموزش و پرورش ، مدیرعامل شعب بانک ملت ، فرماندار آبدانان و قشرهای مختلف مردم نیز حضورداشتند ، از دانش آموزان مدارس عشایری بخش کلات مورموری با اهدای کارت هدیه ، بسته فرهنگی آموزشی و کیف و کتاب و نوشت افزار تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.