تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

شاعر پرآوازه دهلرانی آرام گرفت

شاعر پرآوازه دهلرانی آرام گرفت
ایلام - پیکر مرحوم کیومرث مرادی شاعر پرآوازه دهلرانی عصر امروز (چهارشنبه )در میان حزن و اندوه مردمان فرهنگ دوست دهلران در جوار امامزاده سید اکبر(ع) آرام گرفت.

مرحوم کیومرث مرادی که علاوه بر شعر فارسی، بسیاری از اشعارش را به زبان کُردی جنوبی (آخرین مرز زبان کُردی در جنوب نواحی کُردنشین) می‌سرود از جمله شاعرانی است که به واسطه غزل‌ها، مثنوی‌ها و استعاره و تشبیهاتی که به کار می‌برد بارها مورد تحسین قرار گرفت و جوایز متعددی دریافت کرد.

این شاعر خوش‌ذوق که کودکی‌اش را در مناطق جنگ‌زده آبدانان‌ و دهلران در استان ایلام گذراند درسن ۵۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.

پیکر این شاعر دهلرانی در قطعه هنرمندان دهلران که به ابتکار فرماندار ویژه دهلران برای اولین بار در جوار امامزاده سید اکبر پیش بینی شده است به خاک سپرده شد.

فرماندار ویژه دهلران در آئین تدفین این شاعر گرانقدر و در جمع مردم گفت: حضور عزیزان نشان از علاقه شما به فرهنگ و هنر است.

لطیف صادقی افزود: امروز هنرمندان ایلام در این مجلس عزادار شاعری هستند که برای ائمه شعر می گفتند و در محافل مختلف اشعار خوب در وصف کربلا و امام حسین(ع)می سرود.

وی بیان‌کرد: قطعه هنرمندان دهلران و اولین کسی که در این قطعه دفن شد این مرحوم بود تا به نسل آینده بگوییم که چنین شخصیت ها و هنرمندانی را داشته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم از حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان در مجلس تشییع و تدفین مرحوم کیومرث مرادی مهر قدردانی کرد.

علی هوشمند افزود:هنرمندان همواره مورد علاقه مردم هستند و این حضور نشان از قدردانی شما از این هنرمند است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.