تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

توصیه وزیر کشور برای انتصاب مشاوران دارای معلولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها

توصیه وزیر کشور برای انتصاب مشاوران دارای معلولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها
تهران- وزیر کشور با تاکید بر انتصاب مشاوران دارای معلولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بر عملی شدن این موضوع و استفاده از ظرفیت افراد معلول نخبه برای پیشبرد هر چه قوی‌تر مسائل و خواسته‌های این عزیزان تاکید کرد.

احمد وحیدی در بیست و چهارمین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سازمان بهزیستی، گفت: خدمت به معلولان افتخاری بزرگ است و در این راستا باید لیست اقدامات مورد نیاز برای عزیزانی که از مشکلات ناتوانی جسمی برخوردار هستند، احصا و دستگاههای ذی ربط با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در فصل بودجه ریزی قرار داریم، گفت: لازم است امکانات و تجیهزات مورد نیاز جامعه افراد معلول به صورت کاشناسی بررسی و در فصل بودجه سال آتی پیش بینی شود.

موضوع آمار جامعه معلولان کشور از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود و ادامه داد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی کشور پرونده ثبت شده دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روند افزایش سالانه ۶۰ هزار نفری افراد معلول در کشور اشاره داشت و اضافه کرد: در این خصوص نیازمند تدابیر جدی برای مدیریت این مساله هستیم.

وزیر کشور گفت: کاهش تصادفات جاده‌ای می‌تواند به سهم خود نقش مهمی در کنترل جامعه معلولان داشته باشد.

مناسب سازی معابر برای قشر معلولان از سوی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور محور دیگر مورد اشاره وحیدی بود و اظهار کرد: شهرداری ها باید با تمام ظرفیت در این حوزه عمل کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه مناسب‌سازی در تهران اقدامات خوبی شروع شده و باید در سایر شهرستان‌ها هم دنبال شود.

وزیر کشور همچنین بر تقویت هر چه بیشتر شرایط توسعه علمی، ورزشی و هنری جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش این عزیزان رتبه‌های بالای ورزشی دنیا را به دست می‌آورند. این مفهومش این است که در این عرصه شرایط مناسبی برای عزیزان کم توان جسمی ایجاد شده است که باید در سایر حوزه‌های دیگر هم تعبیه شود.

انتصاب مشاوران دارای معلولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها موضوع دیگر نشست بود که وزیر کشور بر عملی شدن این موضوع و استفاده از ظرفیت افراد معلول نخبه برای پیشبرد هر چه قوی تر مسائل و خواسته‌های این عزیزان تاکید کرد.

وحیدی گفت: توجه به جامعه معلولان برکت دارد و در این خصوص همه ما متعهد به پیگیری خواسته‌ها و نیازهای قشر عزیزان معلول هستیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.